Световната музикална индустрия отчита ръст от 3.2% за 2015-а 18.04 | 18:03
За първи път приходите от дигитални продажби надхвърлят приходите от продажби на физически носители

Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI)* публикува годишен доклад за състоянието на пазара на световната музикалната индустрия през 2015 г. В него се акцентира върху иновациите и инвестициите, които извеждат индустрията в дигиталната ера.
"След 2 десетилетия на спад, 2015-а бележи нов ключов момент за звукозаписната индустрия – измерим глобален ръст, рязко увеличение на потреблението на музика, като приходите от дигитални продажби за първи път изпреварват приходите от продажби на физически носители. Всичко това показва, че индустрията се е адаптирала успешно в дигиталната ера и става все по-силна" , коментира г-жа Франсис Мур, Главен Изпълнителен Директор на Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI).
Стриймингът остава най-бързо растящият източник на приходи в индустрията с ръст от 45,2 % , достигайки 2,9 милиарда щатски долара, а за петгодишния период до 2015 г., увеличението е повече от четири пъти.
Разпространението на смартфоните увеличава възможността за висококачествено абонаментно обслужване и позволява на потребителите да се насочат към използване на лицензирани музикални услуги. Приходите от стрийминг услуги за 2015 г. са 19% от общия обем, в сравнение с отчетените 14% през 2014 г.
През последните години се наблюдава и драстично увеличение на Премиум абонаментните услуги. Общият брой на потребителите на такива музикални услуги се изчислява приблизително на 68 милиона, като това увеличение е с повече от 50% от броя на премиум потребителите през 2014 г.
Даунлоудът остава със значителен принос от 20% от общите приходи на индустрията. Спадът в този сегмент с 10.5% за 2015 г. е по-голям от спада през 2014 г.(8.2%).
С 4.4% нарастват и приходите от излъчване и публично изпълнение (използване на музикални записи в програмите на медиите и на обществени места), достигайки 2.1 милиарда щатски долара. Този сектор формира 14% от приходите на индустрията за 2015 година срещу 10% през 2011 г. и остава един от най-последователно нарастващите източници на приходи за звукозаписния бизнес.
Продължава тенденцията на спад на приходите от продажби на физически носители, макар че този спад е по-бавен от този през предишни години. Забавянето на спада на физическите продажби се дължи на сериозния растеж на търсенето на винилови плочи, който се наблюдава на почти всички пазари.
Годишният доклад на IFPI отбелязва още, че постигнатите през 2015 г. резултати са добра новина, както за музикалната индустрия, така и за потребителите. Има обаче една фундаментална слабост в това възстановяване на пазара – отчетените рекордни нива на консумация на музика, цялата тази експлозия на потреблението на музикални услуги, не се възвръща под формата на съответстващите й възнаграждения към артистите, звукозаписните компании и авторите
От Българска Асоциация на Музикалните Продуценти (БАМП)** потвърждават, че тенденциите в музикалната индустрия се възпроизвеждат и на местния пазар. По данни за 2015 г. за България, приходите от дигитални услуги растат, въпреки че нивото е все още значително по-ниско от това в голяма част от държавите в Европейския съюз.
Водещи
-
В ход е учредяването на мрежа "Магазин за хората" ЕАД
Това съобщи министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов по време на блиц-контрол в...
15.05 | 20:45
-
Зам.-кметът на София по финансите: Ще се намери вариант за нормалното събиране на боклука
Това е поредна атака към нас, коментира Иван Василев
15.05 | 20:30
Най-четени
-
Подготвя се стачка и на метрото
Това съобщи Иван Кирилов, председател на Федерацията на транспортните работници в КТ "Подкрепа"
15.05 | 13:40
-
Михайлов: Призовавам президента да влезе в НС и да разбута кочината
Във връзката със стачката на градския транспорт в София той заяви, че проблемът идва от...
15.05 | 10:59
-
„Възраждане“ със съвет към президента Радев
От партия "Възраждане" заявиха, че са изчакали да видят дали ще има институционален отговор от...
15.05 | 09:59