Срокът за връщане на онлайн закупени стоки вече е 14 дни 10.07 | 13:45

Правителството прие промени в Закона за защита на потребителите

От Христомира Бочкова

Потребителят ще може да се откаже от договора от разстояние или извън търговския обект в 14-дневен срок. Досега това ставаше в рамките на седмица. Това решение беше взето на заседание на парламента, по време на което окончателно бяха приети промени в Закона за защита на потребителите, предаде БТА.

Потребителите вече ще имат право да се откажат от договор, сключен от разстояние или извън търговския обект. Такива са, например, покупките онлайн, за които при прекратяване на договора няма да бъде необходимо да се посочва причина, да се дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи. 14-дневният срок започва да тече от датата на сключване на договора за услуги или от датата на приемане на стоките при договор за продажба. Предвидени са и изключения от правото за отказ от такива договори, заради естеството на стоките или услугите.

Новоприетите изменения уреждат съдържанието на задължителната преддоговорна информация, която се предоставя от търговеца и е неразделна част от договора от разстояние или от договора извън търговския обект. При договори извън търговския обект, търговецът трябва да предостави задължителната преддоговорна информация, както и копие от подписания договор или потвърждение на договора. За неизпълнение на тези задължения, на физическите лица ще се налага глоба от 100 до 1000 лв., а на едноличните търговци и юридическите лица - имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. за всеки отделен случай.

Според промените търговецът ще бъде длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба, записаха депутатите.

Благодарение на приетите промени в Закона за защита на потребителите е налице и правно основание за създаването на помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите за решаване на потребителски спорове в областта на енергетиката, топлоснабдяването, водоснабдяването, телекомуникациите, превоза на пътници и в областта на финансовите услуги.

Водещи

Най-четени