Столицата "привлича" най-много моловете 02.11 | 09:30

Има съществени разлики в тенденцията при изграждането на търговски центрове в София и в останалите части на страната

От Теодора Пенева

Има съществена разлика в тенденциите при изграждането на търговски центрове в столицата спрямо тези в останалата част на България. Това показват данните на GVA Sollers Solutions, фирмата, която консултира строежа на най-новия мол у нас - в Сливен.

Завършените молове в страната са с площ от почти 600 хил. кв. м. Статистиката показва, че на 1 000 българи се падат по 81,4 кв. м мол. Много повече обаче - по 137,93 кв. м имат всеки хиляда столичани, като това число ще нарасне на малко над 306 кв. м, след като строящите се в момента проекти бъдат завършени.

Или с други думи тенденцията е ясна - търговските центрове са концентрирани в София, а прогнозите са този процес да продължава и занапред, пише Econ.bg.

Основните фактори, които инвеститорите вземат под внимание при стартиране на новите си проекти, са пряко обвързани с икономическата криза. В момента те се намират в много тежка ситуация заради нарастващата конкуренция и трудно прогнозируемата икономическа ситуация в Европа и България.

Така фирмите са изправени пред следната дилема: дали да дадат ход на проектите си с риск за тежки преговори с наемателите и ниски наемни нива, или да замразят проектите и да не стартират изобщо.

Тенденциите за 2011 и 2012 г. показват, че както инвеститорите, така и консултантските компании трябва да търсят нови свежи идеи за оптимално реализиране на вложенията си.

Новата тенденция в наемите на търговски площи е те да се калкулират не само върху предварително фиксирана сума, но и спрямо процент от регистрирания месечен оборот.

Водещи

Най-четени