Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване
Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
Лаборатория в Монпелие: Има чума по животните във Велинград
Европейската референтна лаборатория потвърди огнището на заболяването
16.12 | 17:59
-
Путин направи равносметка на бойните действия в Украйна през 2024 г.
"Руските войски имат стратегическата инициатива по цялата линия на съприкосновение", увери...
16.12 | 17:40
-
ГЕРБ-СДС и ДБ обсъдиха широко парламентарно мнозинство за редовен кабинет
Приоритети на политическите сили
16.12 | 17:20
-
Защо съвременните домати са безвкусни?
"Удвояването на теглото на плода води до намаляване на сладостта с почти 50%", посочват...
16.12 | 16:59
Най-четени
-
От следващата година стажът и възрастта за пенсия по общия ред се повишава
Тези, които няма нужния стаж, могат да се пенсионират по чл. 68, ал. 3 от КСО – през 2025 г....
16.12 | 10:15
-
Пада възрастовата граница на децата, които се пристрастяват към тютюнопушене
Тя обясни, че вейповете са много опасни, защото не се знае каква ще бъде реакцията на...
16.12 | 09:33
-
Днес празнуват всички с имената Марин, Марина, Маринела
Православната църква почита днес паметта на свети пророк Аге
16.12 | 09:09
-
Наш изявен финансист иска да подготви хората за неприятна новина
В свой анализ финансистът Димитър Чобанов направи важно предупреждение:
16.12 | 15:15