Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване

Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
Борисов: Продължаваме да изграждаме държавата
Който е почивал добре лятото, да се готви, коментира той предстоящия политически сезон
24.08 | 14:30
-
Служители на "Гранична полиция" задържаха шофьора на микробус, който избяга снощи в с. Лозенец
Гл. комисар Антон Златанов: Отчитаме значителен спад на мигрантския натиск
24.08 | 13:00
-
Плодовете и зеленчуците продължават да поскъпват на тържищата
Пилешкото месо поевтинява с 2,19 на сто до 6,80 лева за килограм. Яйцата (размер М) поскъпват...
24.08 | 13:40
-
Тези храни поддържат метаболизма над 50 г.
24.08 | 13:20
Най-четени
-
След преследване и катастрофа в курортното с. Лозенец: Задържаха бус, пълен с мигранти
Шофьорът избяга, издирват го
24.08 | 09:45
-
Огромни опашки на „Капитан Андреево” за влизане в България
Основна част от пътникопотока са от т. нар. гастарбайтери, пътуващи от Турция към страните от...
24.08 | 10:00
-
Лагард: Чуждестранните работници дадоха тласък на икономиката на еврозоната
БВП в Германия щеше бъде с около 6% по-нисък през 2019 г. без , посочи шефката на ЕЦБ
24.08 | 11:00
-
Средната пенсия надхвърли 1000 лв., но 40% от пенсионерите вземат минималната
Това сочат данните на НСИ
24.08 | 12:00