Строим тунели по швейцарски образец 29.10 | 17:39
Обмяната на информация и опит ще е важна при изграждането на тунел по Шипка и на АМ "Струма", каза Лиляна Павлова в Люцерн

Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн, информират от МРРБ.
"Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", заяви Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.
Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира регионалният министър. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност.
На срещата бяха представени предстоящите водни проекти в България. Сред тях са предвидените за изграждане язовири Пловдивци, Нейковци и Луда Яна, пречиствателни станции за питейна вода към тях, както и намерението за стартиране на обследване, проектиране и строителство на 4 нови язовира за питейно-битово водоснабдяване, съчетано с възможностите за добив на електрическа енергия чрез водно-електрически централи към хидроенергийните системи.
Регионалният министър покани специалисти от пътния и водния сектор в Швейцария у нас.
В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година.
Строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма "Транспорт". Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".
Водещи
-
Софийският районен съд осъди Васил Михайлов, син на пернишкия прокурор Бисер Михайлов
Прокуратурата настояваше за по-тежко наказание от 11 години и 11 месеца лишаване от свобода и...
11.04 | 17:40
-
Столично училище жертва входа си заради хазартна зала
Драматичният случай се е разиграл през 2019-2020 г., когато училището получава нареждане от...
11.04 | 17:20
-
Протест в памет на Сияна ще блокира пътя край Телиш
Обходни маршрути и организация на движението
11.04 | 16:59
-
ГДПБЗН с нова техника и важни препоръки за Великден
Увеличение на засегнатите от пожари площи
11.04 | 16:45
Най-четени
-
Кирил Петков: Пеевски е звънял като луд на всякакви министри
Неговото изявление е продължение на думите на Андрей Цеков от вчерашния ден, който твърди, че...
11.04 | 11:33
-
Петков:Андрей Цеков е получил закана, че ако продължава да се споменава Иван Мирински ще има проблеми
Съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков коментира актуални теми в НС.
11.04 | 10:45
-
Започва делото срещу Лена Бориславова
Според обвинението, Бориславова се е ползвала от неистински документи на 13 май 2021 г. и 14...
11.04 | 09:15
-
И Борисов проговори за Андрей Цеков
Видях злобата и как Радев изплиска легена, каза лидерът ан ГЕРБ
11.04 | 11:58