Строим тунели по швейцарски образец 29.10 | 17:39

Обмяната на информация и опит ще е важна при изграждането на тунел по Шипка и на АМ "Струма", каза Лиляна Павлова в Люцерн

От Ралица Стоянова

Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн, информират от МРРБ. 

"Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", заяви Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.

Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира регионалният министър. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност.

На срещата бяха представени предстоящите водни проекти в България. Сред тях са предвидените за изграждане язовири Пловдивци, Нейковци и Луда Яна, пречиствателни станции за питейна вода към тях, както и намерението за стартиране на обследване, проектиране и строителство на 4 нови язовира за питейно-битово водоснабдяване, съчетано с възможностите за добив на електрическа енергия чрез водно-електрически централи към хидроенергийните системи.

Регионалният министър покани специалисти от пътния и водния сектор в Швейцария у нас.

В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година. 

Строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма "Транспорт". Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".

Най-четени