Строим тунели по швейцарски образец 29.10 | 17:39
Обмяната на информация и опит ще е важна при изграждането на тунел по Шипка и на АМ "Струма", каза Лиляна Павлова в Люцерн
![Строим тунели по швейцарски образец](http://inews.bg/pictures/685241_1004.jpg)
Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн, информират от МРРБ.
"Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", заяви Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.
Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира регионалният министър. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност.
На срещата бяха представени предстоящите водни проекти в България. Сред тях са предвидените за изграждане язовири Пловдивци, Нейковци и Луда Яна, пречиствателни станции за питейна вода към тях, както и намерението за стартиране на обследване, проектиране и строителство на 4 нови язовира за питейно-битово водоснабдяване, съчетано с възможностите за добив на електрическа енергия чрез водно-електрически централи към хидроенергийните системи.
Регионалният министър покани специалисти от пътния и водния сектор в Швейцария у нас.
В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година.
Строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма "Транспорт". Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".
Водещи
-
Увеличаването на потреблението на електроенергия до 2027 г. ще бъде средно около 4% годишно
Източници на електричество
17.02 | 17:59
-
Романтични изненади, болезнени признания и един дързък ход в Ергенът
Мартин, от своя страна, ще покани три специални дами на йога практика, по време на която ще...
17.02 | 17:40
-
Тревожна статистика разкри значително увеличение в употребата на наркотични вещества сред българското население
Алармиращи данни за алкохол и цигари
17.02 | 17:20
-
Летище София има ново име
Така неговото официално наименование става Летище „Васил Левски“ – София, съобщиха от...
17.02 | 16:45
Най-четени
-
Корнелия Нинова: Честито на Пеевски и Борисов. Мафията си взе и БСП
Критика към новото ръководство
17.02 | 10:45
-
Властта въвежда спешни мерки за пътната безопасност
Премиерът Росен Желязков разпореди въвеждането на 24-часов режим на наблюдение на пътната...
17.02 | 16:43
-
Общо 157 снегопочистващи машини са извършили обработки срещу заледяване на територията на Столичната община
Към 7:00 часа градският транспорт се движи навсякъде и изпълнява обичайните си маршрути,...
17.02 | 09:54