Строим тунели по швейцарски образец 29.10 | 17:39
Обмяната на информация и опит ще е важна при изграждането на тунел по Шипка и на АМ "Струма", каза Лиляна Павлова в Люцерн

Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн, информират от МРРБ.
"Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", заяви Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.
Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира регионалният министър. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност.
На срещата бяха представени предстоящите водни проекти в България. Сред тях са предвидените за изграждане язовири Пловдивци, Нейковци и Луда Яна, пречиствателни станции за питейна вода към тях, както и намерението за стартиране на обследване, проектиране и строителство на 4 нови язовира за питейно-битово водоснабдяване, съчетано с възможностите за добив на електрическа енергия чрез водно-електрически централи към хидроенергийните системи.
Регионалният министър покани специалисти от пътния и водния сектор в Швейцария у нас.
В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година.
Строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма "Транспорт". Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".
Водещи
-
Асен Василев: Върви натиск кметове и общинари на ПП да сменят боята
Ще настъпят мотиката, ако предизвикат предсрочни избори във Варна, предупреди председателят на...
19.07 | 18:00
-
НОИ секна далаверите на нашенците , точили системата с "френска безработица"
Хората, които ги получават, са намалели от 28 000 на 18 000
19.07 | 17:20
-
Най-добрите бг ученици по математика - с 6 медала от Международна олимпиада по математика
Те спечелиха 3 сребърни и 3 бронзови медала
19.07 | 17:00
Най-четени
-
Велизар Енчев: Участието на германския посланик в протеста срещу съдебния произвол у нас е двусмислен акт
Посланието на Ирене Планк към България не е послание от Берлин, а от Брюксел, смята той
19.07 | 11:00
-
Мара Отварачката вече е г-жа Петкова (СНИМКИ)
Миньончето на поп фолка мина под венчило за четвърти път
19.07 | 13:40
-
Ген. Атанасов за ареста на Коцев: Политическа операция на управляващите за разбиване на опозицията
По думите му "управляващите се притесниха, че демократичните сили се консолидират и могат да...
19.07 | 14:00
-
Коя е Велислава Делчева – новият омбудсман на България
Тя бе избрана в петък от депутатите
19.07 | 10:20