Супермаркетите ни превръщат в зомбита 16.04 | 20:13
Вижте какви трикове прилагат тръговците, за да ни карат да харчим
Случвало ли ви се е да влезете в магазина за един хляб, а да излезете от него с пълна количка с покупки. Тази шопинг драма се случва на почти всички, освен може би на тези, преминали специален военен тренинг, как да не издават тайни, ако попаднат в плен.
Подобни преживявания със сигурност изтъняват джоба ни доста, успокоението е, че трескавото пазаруване на ненужни продукти не се случва по наша вина.
Големите вериги магазини прилагат различни тактики, за да пробудят шопинг маниака в нас.
От привличащите погледите ярки знаци до бира, поставена на рафта до памперсите. Това се трикове, които маркетите прилагат, за да приберат колкото може повече от семейния ви бюджет.
Залагането на капани за клиентите е привлякло вниманията на неправителствената организация Which?. От там изпратили потребители в четири големи вериги, които носели специални устройства, проследяващи накъде се насочват погледите на клиентите.
Опитът показал, че магазините използват различни методи, с които подсъзнателно да насочват купувачите към стоки, които носят по-голяма печалба.
Някои трикове били съвсем простички. Висящите от рафтовете знаци и табели във формата на флагчета гарантирали, че клиентите ще забележат продуктите поставени под тях. Причината била, че те се движат и така привличат периферното зрение на клиентите.
Подредбата на маркета също имала за цел да провокира желанието за пазаруване.
Често срещан пример е бирата, поставена до памперсите. Веригите установили, че подобно разположение на продуктите гарантира, че женените мъже биха купили и двете стоки в петък вечер. Според експертите хората четат етикетите като книга – от ляво на дясно и след това надолу. Големите марки плащат големи суми именно поради тази причина, за да бъдат поставяни техните стоки на нивото на човешкото око.
Със същите мотиви се продуктите се разполагат така, че най-евтините да са най-отляво, като цената бавно се покачва към дясната част на рафта.
Друга практика била поставянето на червени етикети, тъй като хората несъзнателно ги асоциирали с намаление на цената. Всъщност стоките с намалени цени и на промоция стоят на крайните, забутани щандове.
Плодовете и зеленчуците пък се поставяли в началото на магазина, за да създават у посетителите чувство на свежест и да им вдъхват енергия.
Водещи
-
Лена Бориславова ще се откаже от имунитета си, който още няма, ако аферата с подписите се докаже
Първо, искам да благодаря на всички свои близки и съмишленици за подкрепата
30.04 | 12:59
-
Вижте работното време на големите вериги магазини и куриерите по празниците
Във връзка с почивните и съответно неработни - 1 май, 3 май, 6 май и 24 май, ето какво ще е...
30.04 | 12:45
-
Пристигналите тази година в любимата лятна дестинация Гърция първи туристи са изненадани от новите цени на храни
Гирос, традиционната гръцка бърза храна, вече се продава за 4 евро, с допълнителна такса за...
30.04 | 12:30
-
Простреляното дете във Враца е изведено от реанимацията на „Пирогов“
Припомняме, че на 13 април то беше транспортирано с хеликоптер от Враца и оперирано по...
30.04 | 12:15
Най-четени
-
За какво да внимаваме при агнешкото и яйцата
Месото, след направена проверка и уточняване, че има нарушение, се бракува и се изпраща за...
30.04 | 10:30
-
Във вторник валежите от север ще започнат да спират
Над планините облачността ще е значителна с валежи от дъжд, над 2200 м – от сняг. Следобед на...
30.04 | 09:00
-
По пътищата у нас се въвеждат засилени мерки за контрол и сигурност преди предстоящите празнични дни
Те влизат в сила от днес, когато се очаква да започне голямото изнасяне на хора от големите...
30.04 | 10:45
-
Средствата, от които се нуждаем за задължителните елементи от трапезата за Великден, възлизат на 110 лева
Първият задължителен елемент са боядисаните яйца
30.04 | 10:59