Супермаркетите ни превръщат в зомбита 16.04 | 20:13
Вижте какви трикове прилагат тръговците, за да ни карат да харчим
Случвало ли ви се е да влезете в магазина за един хляб, а да излезете от него с пълна количка с покупки. Тази шопинг драма се случва на почти всички, освен може би на тези, преминали специален военен тренинг, как да не издават тайни, ако попаднат в плен.
Подобни преживявания със сигурност изтъняват джоба ни доста, успокоението е, че трескавото пазаруване на ненужни продукти не се случва по наша вина.
Големите вериги магазини прилагат различни тактики, за да пробудят шопинг маниака в нас.
От привличащите погледите ярки знаци до бира, поставена на рафта до памперсите. Това се трикове, които маркетите прилагат, за да приберат колкото може повече от семейния ви бюджет.
Залагането на капани за клиентите е привлякло вниманията на неправителствената организация Which?. От там изпратили потребители в четири големи вериги, които носели специални устройства, проследяващи накъде се насочват погледите на клиентите.
Опитът показал, че магазините използват различни методи, с които подсъзнателно да насочват купувачите към стоки, които носят по-голяма печалба.
Някои трикове били съвсем простички. Висящите от рафтовете знаци и табели във формата на флагчета гарантирали, че клиентите ще забележат продуктите поставени под тях. Причината била, че те се движат и така привличат периферното зрение на клиентите.
Подредбата на маркета също имала за цел да провокира желанието за пазаруване.
Често срещан пример е бирата, поставена до памперсите. Веригите установили, че подобно разположение на продуктите гарантира, че женените мъже биха купили и двете стоки в петък вечер. Според експертите хората четат етикетите като книга – от ляво на дясно и след това надолу. Големите марки плащат големи суми именно поради тази причина, за да бъдат поставяни техните стоки на нивото на човешкото око.
Със същите мотиви се продуктите се разполагат така, че най-евтините да са най-отляво, като цената бавно се покачва към дясната част на рафта.
Друга практика била поставянето на червени етикети, тъй като хората несъзнателно ги асоциирали с намаление на цената. Всъщност стоките с намалени цени и на промоция стоят на крайните, забутани щандове.
Плодовете и зеленчуците пък се поставяли в началото на магазина, за да създават у посетителите чувство на свежест и да им вдъхват енергия.
Водещи
-
Биляна Дудова ще се изправи срещу рускинята Амина Танделова в битка за сребърния медал
Българската националка и състезателка на СКБ „Юнак – Локомотив“ – Русе записа две победи от...
07.02 | 17:40
-
„БСП – Обединена левица“ подкрепя бойкота на супермаркетите
На 13 февруари в магазините не трябва да има купувачи, за да покажем, че няма да търпим повече...
07.02 | 17:20
-
Кабинетът "Желязков" замрази военното споразумение с Украйна
Това стана ясно по време на блицконтрола в Народното събрание днес
07.02 | 16:45
Най-четени
-
Росен Желязков: Важно е да увеличим приходите и да осветлим сивата икономика
Данните за последното тримесечие ще определят бюджетната рамка
07.02 | 12:45
-
МВР започва масирани проверки по пътищата
Министерството на вътрешните работи започва масирани полицейски операции по цялата...
07.02 | 10:30
-
Проф. Ангелов за вейповете: Битката ще е голяма, но няма да отстъпим и крачка назад
По думите му контролът ще се осъществява от подчинените на МВР органи.
07.02 | 12:30