Тежка катастрофа грози и китайската железопътна индустрия 26.07 | 13:15

Доверието в производителите на високоскоростни влакове в Китай е сериозно разклатено

От Ивайло Ачев

Производителите на високоскоростни влакове и компоненти в железопътната индустрия, които помогнаха за изграждането на най-голямата мрежа тип "влак-стрела" в Китай, са изправени пред неочаквани трудности при завладяването на външни пазари, пише агенция "Блумбърг".

Основната пречка пред този сектор на китайската индустрия може да се окаже тежката катастрофа на два влака в Източен Китай, която стана в събота.

Според официалните данни 39 души са загинали, но цифрите се оспорват от много места, като анкета в популярния китайски микроблог Sina Weibo показва, че 98% от участвалите над 60 хил. души смятат, че властите крият фактите около катастрофата.

Най-засегната от трагедията вероятно ще се окаже популярната канадска компания Bombardier Transportation – звеното за производство на железопътно оборудване на Bombardier. Нейните акции загубиха 5% от стойността си на борсата в Монреал вчера.

Другите компании, чийто имидж пострада, са китайски – производителите на влакове CSR Corporation и China CNR, производителят на релси China Railway Construction и производителите на резервни части Zhuzhou CSR Times. Акциите на CSR и на China CNR вече за втори пореден ден падат на борсата в Шанхай. При CSR загубата е от 7%, а при China CNR – 5,6%.

Според експерти на Atlantis Investment – един от най-големите инвестиционни фондове в световен мащаб и на инвестиционната банка Mitsubishi UFJ, китайските производители няма да бъдат допуснати до поръчки за САЩ, докато не представят убедителни доказателства, че са подобрили значително сигурността. Доверието на пазарите се губи лесно, а се връща трудно, счита президентът на Atlantis Investment Едуин Мернър.

Водещи

Най-четени