Телефонът за потребителски сигнали вече и на касовите бележки 23.11 | 17:30

Търговските вериги продължават да мамят с промоции, каза шефът на КЗП

От iNews.bg

Телефонът за подаване на сигнали от измамени потребители срещу нелоялни търговци да фигурира върху касовите бележки на закупената стока. Това предлага председателят на Комисията за защита на потребителите, цитиран от БНР.

"Съвместно с Министерство на финансите и с Националната агенция по приходите (НАП) ще бъде обсъдено телефоните на Комисията и адреса на нейния интернет сайт да се отпечатват на касовите бележки, за да могат да постъпват бързи сигнали за нарушения", каза Маргаритов.

Той отчете намаление средно от 10% на броя на нарушенията в контролираните от ведомството сектори вследствие на засилените проверки. С 50% по-малко от миналата година са случаите на предоставяне на услуги от некатегоризирани обекти – хотели и ресторанти, а с 37% са спаднали нарушенията на онлайн търговците.

Над 350 неравноправни клаузи, свързани с ограничаването на потребителски права, са установили експертите на КЗП в договори на небанкови институции, предлагащи бързи кредити. Голяма част от тях вече са отстранени, изтъкна шефът на комисията.

Най-честите злоупотреби на търговските вериги пък са свързани с обявяването на промоции, които са недействителни или се отнасят за стоки, които не са в достатъчна наличност.

"Така веригите "примамват" клиентите с привидно изгодни предложения", коментира Маргаритов.

Комисията е забранила и 111 опасни стоки, които ще бъдат извадени от търговската мрежа.

 

Водещи

Най-четени