Големите търговски вериги "Метро Кеш & Кери България" ЕООД, "Билла България" ЕООД, "Кауфланд България" ЕООД, "Хит Хипермаркет" ЕООД, "Максима България" ЕООД и "Пикадили" ЕАД са се договорили с Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да променят някои клаузи в договорите си с доставчиците.
Поетите и одобрени задължения се изразяват основно в премахване на проблемните клаузи в договорите и общите условия на търговските вериги и техните доставчици, информират от антимонополната комисия.
В контрактите за доставка на определени стоки е било установено наличието на клаузи, които са свързани предимно с ценообразуването на артикулите. В резултат от тях са били създадени задължения и ограничения за доставчиците в рамките на отношенията им с всяка една от търговските вериги.
Едновременното и успоредно присъствие на тези клаузи в договорите на различни търговски вериги с едни и същи доставчици би могло да доведе до възникване на съзнателна координация в поведението на предприятията без изрично споразумение или директни контакти между тях, смятат от КЗК. Чрез подобна съгласуваност би се постигнало уеднаквяване на търговската им и маркетингова политика на пазара за доставка на стоки, обясняват от КЗК.
На предприятията е определен срок, в който да изготвят и представят на Комисията новите редакции на съответните договори, както и срок за въвеждане на тези условия в отношенията си с доставчиците.
През месец май 2009 г. КЗК се самосезира и образува производство за разследване на евентуално извършени нарушения, изразяващи се в забранени вертикални споразумения, срещу: "Метро Кеш & Кери" ЕООД, "Билла България" ЕООД, "Кауфланд България" ЕООД, "Пикадили" АД, "Максима България" ЕООД и "Хит хипермаркет" ЕООД.