Хвалим родната лютеница с европари 28.07 | 20:30
ЕК отпуска 3,7 млн. евро за реклама на български продукти на извъневропейските пазари
Българската лютеница и шипковият мармалад се смятат за част от емблематичните на родния ни край продукти. Те, заедно с конфитюра от рози и българските плодове и зеленчуци, ще бъдат сред стоките, които страната ни ще рекламира на извъневропейските пазари.
Промотирането ще се извършва по схемата "Промоционални програми" под надслов "Освободете европейския вкус". Размерът на отпуснатите средства е 3,7 млн. евро.
Срокът на програмата е три години. Това става възможно след като Държавен фонд "Земеделие" и Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България (СППЗБ) подписаха договор за реклама на родни продукти.
Целта е да се увеличи потреблението на лютеница, консервирани домати, печени зеленчуци, конфитюр от рози и шипков мармалад в Русия и Обединените арабски емирства, съобщават от ДФЗ.
Според фонда половината от средствата са осигурени от Европейския съюз, 30% са национално съфинансиране, а 20% идват от Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България (СППЗБ).
Припомняме, че в началото на миналата седмица (18 юли) ДФЗ реши да отпусне 1,7 млн. лв. на българските производители, за да рекламират продукцията си в чужбина. Средствата ще бъдат използвани за промотиране на нашенски череши, вина, яйца и млечни продукти. Рекламите ще бъдат излъчвани в съседните Румъния и Гърция, в Русия, както и в далечните Китай и Австралия.
Най-много средства в размер на повече от 500 хил. лв. ще получат от Асоциацията на земеделските производители в България. Те ще рекламират български яйца в съседна Румъния и Гърция.
За рекламирането на млечни продукти в Австралия и Обединените Арабски емирства пък се отпускат 420 хил. лв. Те ще бъдат използвани за организиране на PR събития, телевизионни реклами, семинари и други. За тази цел парите ще бъдат насочени към Асоциацията на млекопреработвателите в България.
Националният съюз на градинарите в България ще получи над 340 хил. лв. за промотирането пресни череши в Русия. Парите ще се използват за изработването на реклами в електронни, социални и печатни медии. Част от тях ще бъдат насочени и към аудиосъобщения в московското метро, както и към създаването на продуктови презентации.
340 хил. лв. ще получат и от Регионалната лозаро-винарска камара "Тракия". Те ще популяризират българско вино в Русия и Китай. Средствата ще бъдат насочени към създаването на реклами в електронни и печатни медии и PR кампании. Част от парите ще бъдат използвани за осигуряването на участие на родни компании на изложения в Москва, Хонконг и Шанхай.
Водещи
-
Съдът потвърди паричната гаранция от 200 000 лева за Благомир Коцев
Размерът на гаранцията трябва да съответства на финансовите възможности на подсъдимия, счетоха...
11.12 | 17:00
-
Първан Симеонов: Големият въпрос е ще се направи ли опит за нов кабинет или директно отиваме на избори
Според социолога ако сега се проведат бързи избори е много вероятно гражданската активност от...
11.12 | 16:45
-
Севлиевски: Нова формация, дали покрай Радев, или не, ще бъде първа политическа сила
„Кабинетът ще остави какофонията покрай еврото да бъде в ръцете на едно служебно...
11.12 | 15:40
Най-четени
-
Радостин Василев: ИТН или БСП да гласуват за падането на правителството
Василев отправи критики и към ДПС, подчертавайки, че „не трябва да се спекулира с етническата...
11.12 | 11:15
-
Румен Радев: Днес думата има парламентът
В 13:30 часа парламентът ще гласува по проекта на решение за недоверие на Министерския съвет с...
11.12 | 13:10
-
Промени при издаването на лични документи
С новите правила в заявленията ще се въвеждат и данни за електронна поща и телефон за контакт,...
11.12 | 10:30
-
Кабинетът „Желязков“ подаде оставка
Това се случва след многохилядни протести в редица населени места в България и чужбина
11.12 | 14:17