Ще има ли завод на VW у нас – ясно наесен 14.05 | 18:00
България и Турция остават основни конкуренти за инвестицията на германския автогигант
Германският автомобилен гигант "Фолксваген" няма да вземе скоро окончателно решение за местоположението на своя нов завод в Източна Европа, за който кандидат е и България, предаде БГНЕС. "Беше решено да се пристъпи към конкретни преговори за планирания нов завод за множество марки в Европа с останалите потенциални кандидати". Това става ясно от официалното прессъобщение след срещата на надзорния и управителния съвет на германския автомобилен концерн.
Така очевидно решение няма да бъде взето през май, както първоначално се очакваше, а вероятно такова ще има при следващото заседание на борда, планирано през октомври.
БГНЕС припомня, че през последните месеци в германските и балканските медии се обсъжда новината за намерението на автомобилния гигант "Фолксваген" да построи голям завод в региона на Югоизточна Европа.
За него освен България се конкурират страни като Румъния, Сърбия и Турция. Предимството на нашата страна, което се отбелязва от германския бизнес, е, че ние сме член на Европейския съюз, докато Сърбия и Турция не.
Друго предимство на нашата страна е, че през последните години бяха разкрити редица западни производства на автомобилни части, които са част от световната производствена верига в автомобилния отрасъл.
По време на визитата си у нас германският президент Франк-Валтер Щайнмайер изрази принципна подкрепа за изграждането на завод на "Фолксваген". "С този сигнал искаме да изпратим посланието, че Германия има голям интерес политическите, културните и икономическите отношения между нашите две страни да продължат и да станат още по-тесни", каза Щайнмайер.
Турция от своя страна има голям пазар, платежоспособно население и традиции в производството на западни автомобили.
За съжаление не закъсняха и "калните" балкански номера в борбата за привличането на "Фолксваген". В тях най-много преуспя нашият западен съсед Сърбия.
Паралелно с това става ясно, че България и Турция остават основните дестинации, между които германският автомобилен гигант "Фолксваген" ще избира бъдещата площадка на своя голям нов завод. Това съобщават вътрешни източници, цитирани от Ройтерс.
След заседанието на Управителния съвет и борда "Фолксваген" реши да започне конкретни преговори за планирани нов завод в Източна Европа. Междувременно икономическият министър Емил Караниколов се въздържа от коментар по темата.
Според информация на ДПА, която БГНЕС цитира преди около месец, България и Германия са основните фаворити за бъдещия завод. Инвестицията се оценява на около 1 милиард евро.Още тогава специалистите и световните медии оцениха шансовете на двете страни. За България те посочиха членството на страната ни в ЕС, а за Турция – големия вътрешен пазар.
Преговорите между България и автомобилния производител "Фолксваген” продължават и решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври. Това съобщи за БНР изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер” арх. Любомир Станиславов.”Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза. Така че решението по отношение на това къде ще бъде техният нов завод, се очаква в този период от юни до октомври. И всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации в случая са, меко казано, неуместни”, каза той.
Още в средата на ноември "Фолксваген" обяви, че през следващите пет години ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и дигитализиране до почти 44 милиарда евро, като 30 милиарда ще бъдат вложени само в електромобилност, припомня ДВ.
Обявено бе също така, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca ще бъде преместено в нова производствена мощност, за която се търси място в Източна Европа. Замислено е новият завод да облекчи производството на Skoda. Още миналата година директорът на дъщерната фирма Бернард Майер заяви, че капацитетите на заводите на Skoda в Европа са изцяло запълнени.
Водещи
-
България е сред най-търсените туристически дестинации за гърците по празниците
"Добро обслужване на логични цени и интересни места за посещаване", това заявяват гръцките...
24.12 | 18:00
-
Добрият старец напусна дома си в Арктическия кръг и се качи на шейната, за да посети очакващите го деца
Северноамериканското командване за аерокосмическа отбрана, по-известно като NORAD, проследява...
24.12 | 17:40
-
Балканите в снежен капан: Токови аварии и затворени пътища
Босна, Сърбия и Хърватия забраниха движението на тежкотоварни превозни средства и наложиха...
24.12 | 17:20
-
Нов живот за кораборемонтната дейност край Русе се задава с амбициозен проект
Проектът ще бъде реализиран на километър 488,900 по течението на река Дунав, където в миналото...
24.12 | 17:00
Най-четени
-
Традиции и обичаи на Бъдни вечер
Празничната трапеза се нарежда върху слама на земята в югоизточния ъгъл на стаята, под...
24.12 | 09:40
-
На колко градуса се пече идеалната ПИТКА?
Как обаче да я приготвим? Бялата содена питка може да е пухкава и вкусна. Тайната й се крие в...
24.12 | 12:00
-
Валежите ще продължат и днес
Температурите ще останат в широки граници, минималните - от минус 1° до плюс 9°, в София –...
24.12 | 09:04
-
Какво да сложим на масата на Бъдни вечер
В тази светла нощ, когато звездите сияят по-ярко, нека се съберем около празничната трапеза и...
24.12 | 09:59