Японският бизнес не познава достатъчно България 03.07 | 12:12

Успешните японски инвестиции в България трябва да се рекламират

От Ралица Стоянова

Ниските данъци, ниските разходи за работна сила и стратегическото географско положение са недостатъчни предпоставки за японските бизнесмени да увеличат инвестициите си в България. Сред предизвикателствата, пред които са изправени японските компании са недовършената инфраструктура, недостига на висококвалифицирани кадри, честите промени в законодателството и бюрокрацията.

Това заяви посланикът на Япония в България Н. Пр. Макото Ито по време на лекция в Българската търговско-промишлена палата.

Според него стокообменът между България и Япония е незадоволителен. Той посочи, че предимствата на България като икономически партньор не са добре представени предложи страната ни са се рекламира от специално звено в Министерството на икономиката на Япония.

Успешните японски инвестиции в България трябва да се рекламират и да се задълбочи обмена между японските и българските бизнесмени. Добра възможност за реклама за България ще бъде и по време на следващата среща на Японо-български икономически Съвет, която ще бъде придружена от инвестиционен форум с участието на икономическия министър Делян Добрев.

Сред успешните японски инвестиции е Yazaki, която ще отвори нов цех в Сливен. Toshiba проявява интерес към енергетиката, а японска фирма има интереси в България в областта на строителството на тунели. Розовото масло, което България изнася успешно и в Япония, е в основата на капсула- хранителна добавка, разработена в Япония.

Японският посланик подчерта преимуществата на договора за икономическо партньорство между ЕС и Япония, който е в процес на преговори. Сред тях са данъчните облекчения и активизирането на стокообмена между Япония и ЕС.

Като страна-членка на съюза, България също ще има ползи от подписването на договора, като например облекчения при износа на вино за Япония.

Водещи