ЕС въвежда по-строги ограничения за замърсяване на въздуха 29.10 | 12:41

След по-малко от 2 години всяка кола ще минава тест преди да стигне до пазара

От iNews.bg

По-строг контрол и по-високи ограничения за изхвърлянето на вредни емисии във въздуха въвежда Европейският съюз. Такива ще има също така и за всяка отделна страна членка. Това е записано в новия регламент за опазване на чистотата на въздуха, предложен от Европейската комисия, който беше приет и от Европейския парламент.

Евродепутатите наложиха ограничения на емисиите на серен диоксид, азотни оксиди, неметанови летливи органични съединения, амоняк, метан, и прахови частици (по-малки от 2.5 микрометра), които да бъдат постигнати между 2020 и 2030 г., както предлага ЕК. Те искат също така бъдещата директива за националните тавани за емисии да допринесе за намаляването на живачните емисии, но преди определянето на национални ангажименти за намаляване на емисиите трябва да се извърши оценка на въздействието.

Очаква се новите мерки да засегнат повечето големи индустрии, но във всички случаи най-потърпевши ще бъдат производителите на електроенергия от въглища най-вече от лигнити и автомобилната индустрия.

Специално за колите ЕП прие и резолюция, с която се препоръчва въвеждането на по-строги изисквания и тестове за вредните емисии, които изхвърлят колите. Според документа ЕК и държавите членки трябва възможно най-бързо да се споразумеят за предложението за нов регламент за тестове при емисиите в реални условия на движение, което в момента се обмисля, за да гарантират, че всички европейски политики за замърсяване на въздуха отговарят на нуждите. Повод за резолюцията е скандалът с манипулираните от Volkswagen резултати от подобни тестове.

В новия им вариант те на практика ще се провеждат при изключително близки условия до тези, при които реално се движат автомобилите и съответно измереното количество вредни емисии ще бъде много по-точно. Освен това след 1 септември 2017 г. всяка една кола ще трябва да премине през такава проверка, което ще бъде задължително условие преди пускането й на пазара.

По-снизходителни обаче бяха евродепутатите по отношение на вредните емисии от корабите. Те гласуваха против предложението на ЕК за повече гъвкавост, която да позволи на страните членки да компенсират намаленията на емисиите на азотни оксиди, серни диоксиди и прахови частици от международното корабоплаване. Вместо това Комисията трябва да обмисли мерки за намаляване на емисиите от международното корабоплаване, особено в териториалното море и изключителните икономически зони на страните членки. Според евродепутатите след тази оценка ЕК следва да излезе със законодателно предложение, ако се окаже, че това е необходимо.

Източник: 3e-news.net

Най-четени