"А образованието...?", питат от "Глас народен" 27.05 | 11:19

Пламен Орешарски се срещна с формацията на Светльо Витков

От Ивелина Георгиева

Кандидатът за министър-председател от Коалиция за България Пламен Орешарски проведе среща с представителите от ПП "Глас народен" и техния лидер Светльо Витков. Орешарски изложи пред тях основните приоритети, на които бъдещото правителство ще наблегне.

"Част от мерките ни са с хоризонт шест месеца, а останалите са с по-дълги хоризонти", обясни кандидатът за премиер. Кабинетът "Орешарски" ще потърси преразпределение на разходите, облекчаване на условията за облекчаване на бизнеса, недопускане на произвол от страна на които и да било държавни органи, борбата с контрабандата и др.

Той наблегна и на мярката за промени в изборното законодателство, за осигуряване на прозрачни избори.

От своя страна Светльо Витков заяви, че програмата на ПП "Глас народен" е свързана с гласа на улицата и те ще защитават докрай интересите на своята аудитория.

Програмата на формацията акцентира на първо място върху образованието, заяви Светльо Витков и попита по-конкретно Орешарски, как смята да развива този сектор.

От "Глас народен" се интересуват каква сума смята да задели кабинетът "Орешарски" за образование от следващия бюджет. Кандидат-премиерът отговори, че би бил благодарен на всякакви препоръки както за образование, така и за здравеопазване.

Той се върна към по-предишния мандат, когато в сферата на образованието бяха въведени делегираните бюджети, но отбеляза, че през последните 4 години има сериозни деформации.

Орешарски заяви, че образованието трябва да се приближи до практиката и да се въведе всичко позитивно от външните практики, като той акцентира върху немската система.

"Самият учебен процес се нуждае от ново преформулиране, също приближаване към практиката", посочи той.

Според Орешарски трябва да се започне още от детската градина и първи клас. "Всеки, който иска да научи нещо, трябва да има лесен достъп до знания, като само Google не е достатъчно", коментира той.

Орешарски увери, че ще изиска от образователните кадри по-активно да се обърнат към потребностите на обучаваните, и обоснова нуждата от подобряване на квалификацията на учителите и битовите условия в училищата.

Водещи