"Жълти жилетки" - на протест и у нас 21.12 | 09:40

Ще изчакаме да минат празниците и започваме подготовка на сериозни протестни действия,обяви говорителят на Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива Симо Симов

От iNews

Ще изчакаме да минат празниците и започваме подготовка на сериозни протестни действия. Ще почерпим опит от френските граждани и наричаме нашия протест също "Жълтите жилетки". Няма да създаваме безредици, но мирно и кротко ще протестираме срещу Закона за горивата". Това коментира пред БНР говорителят на Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива Симо Симов.

По думите му ако този закон влезе в сила, след една година нищо няма да може да променя цените на горивата надолу. "Ще има нова държава в държавата, абсолютен монопол", предупреди той.

Симов подчерта, че половината в цената на горивото е за държавата – това е акцизът и ДДС-то: "Държавата има интерес от високи цени на горивата – колкото е по-голяма цената, толкова по-голямо ДДС влиза във фиска. Това, което прави в момента държавата, е събиране на пари насила, по лесния начин – вдигаш цените на горивата и увеличаваш приходите от ДДС".

"Хората ще се успокоят само от едни прилични цени на горивата. Посочване на повече цифри в една касова бележка за повечето от тях ще е неразбираемо", категоричен бе Симо Симов.

Според Портала за обществени консултации днес изтича крайният срок, предвиден за обществено обсъждане на измененията в наредбата за касовите апарати. Според измененията търговците на горива на дребно трябва да изписват в касовите бележки акцизът, продажната и покупната цена на горивата и ДДС-то. Целта на тази информация е по-голяма прозрачност и по-добра информираност на хората.

Според Симов предложеното от държавата е имитация на движение: "Това няма да намали цените на горивата, а най-вероятно ще настрои потребители срещу търговци и търговци срещу потребители. Когато посочиш надценката на литър гориво – това са брутни приходи. В една бензиностанция са вкарани много инвестиции и разходите са много големи".

"Ако държавата наистина иска да намали цените на горивата и да направи нормално потребление, не тук е проблемът – той е в монопола на производството. В България имаме една фирма, която държи производството, с над 80% от данъчните складове – там някъде е монополът във високите цени, високите производствени цени", коментира Симов.

По думите му новите изисквания ще доведат до допълнителни разходи в сектора.

Водещи

Най-четени