"Спаси София": Студентски град има нужда от трамвай 04.03 | 15:00
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран, смятат от гражданската организация

С нарастване броя на новите жилищни кооперации в столичния комплекс "Студентски град" значително нарасна и пътникопотокът през последните няколко години.
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран. Това често довежда до редица проблеми за пътниците, използващи линия 280, за да се придвижат до най-близката метростанция "Г. М. Димитров". Въпреки че през по-голямата част от деня автобусите се движат на интервал от 3 до 5 минути, не успяват да поемат огромния брой пътници в посока към или от Студентски град.
Освен това трябва да се отбележат и силно амортизираните превозни средства, които са неекологични и влизате разрез с представите за транспорт в европейска столица.
Такова е мнението и на Гергин Борисов от инициативата "Спаси София":
"Студентски град" вече не е студентски град, той е квартал. В него живеят изключително много хора отново благодарение на неконсистентна благоустройствена политика.
"Населението там в момента буквално бедства, няма достатъчно транспорт, няма достатъчно бързи връзки с центъра", допълни той.
Столична община се е провалила според него в защитата на проект за разширение на трамвайната мрежа, която имаше за цел да докара трамваите в Студентски град.
През изминалата седмица беше представен проектът на общинската инициатива "Визия за София" за пешеходната инфраструктура в София, който се основава на изследване в направление "Градска среда".
Той включва и фактори като скорост на придвижване, състояние на превозните средства, видове транспорт, които оказват съществено влияние на пътното движение в столицата.
Според анализа пространственото развитие районите "Триадица", "Лозенец" и "Студентски град" налага необходимост от оптимизиране на транспортното им обслужване.
Гергин Борисов припомни и проекта за изграждане на метростанция в компекса, който обаче предвиждаше по-малка натовареност в сравнение с тази на автобусна линия 280. От "Спаси София" защитават позицията, че "Студентски град има нужда от трамвай в допълнение към съществуващите автобуси".
Борисов цитира и данни от демографско проучване на експертния съвет към Столична община, според което "Студентски град" ще бъде третият по население след "Люлин" и "Младост" до няколко години.
Метрото трябва да бъде отворено за разширение в посока "Малинова долина" и района на Симеоновския лифт, изрази мнение Борисов. В близките 50 години Студентски град няма да има нужда от метро, но в близка перспектива се налага пускането на трамвайна линия, категоричен беше активистът.
Водещи
-
Нов политически сезон - нови заявки
По думите му България през 2025 г. е в будна кома и се е превърнала в държава на абсурда - уж...
03.09 | 17:58
-
Черният леопард е забелязан край Дупница
На мястото е извършен обход от полицейски екип, но не са открити следи, които да потвърдят...
03.09 | 17:40
-
Путин заяви днес, че е готов да се срещне с президента на Украйна Володимир Зеленски
"Ако Зеленски е заинтересован от среща, нека дойде в Москва и срещата ще се състои. Ако...
03.09 | 17:20
-
По-тежки обвинения за Никола Бургазлиев след смъртта на Христина, премазана от АТВ
Очаква се наблюдаващият прокурор, който ще поеме делото, да прецени за евентуална...
03.09 | 16:59
Най-четени
-
Кирил Петков е с нова визия – пуснал си е брада
Това стана ясно днес при старта на новия политически сезон, който започна след 33 ваканция на...
03.09 | 13:30
-
Цончо Ганев: Народът обеднява с всеки един ден преди еврозоната
"Политиките, които води правителството, са пагубни, задлъжняваме с колосални темпове - 16...
03.09 | 11:15
-
Над 1500 пощенски станции са готови технически за въвеждането на еврото
Електронен пенсионен картон улеснява пенсионерите
03.09 | 09:21
-
Василев: Какво дири вицепремиерът на евроатлантическия кабинет в Китай
"Държавата е завладяна от Борисов и Пеевски, премиерът е фигурант", допълни той.
03.09 | 12:15