"Спаси София": Студентски град има нужда от трамвай 04.03 | 15:00
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран, смятат от гражданската организация
С нарастване броя на новите жилищни кооперации в столичния комплекс "Студентски град" значително нарасна и пътникопотокът през последните няколко години.
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран. Това често довежда до редица проблеми за пътниците, използващи линия 280, за да се придвижат до най-близката метростанция "Г. М. Димитров". Въпреки че през по-голямата част от деня автобусите се движат на интервал от 3 до 5 минути, не успяват да поемат огромния брой пътници в посока към или от Студентски град.
Освен това трябва да се отбележат и силно амортизираните превозни средства, които са неекологични и влизате разрез с представите за транспорт в европейска столица.
Такова е мнението и на Гергин Борисов от инициативата "Спаси София":
"Студентски град" вече не е студентски град, той е квартал. В него живеят изключително много хора отново благодарение на неконсистентна благоустройствена политика.
"Населението там в момента буквално бедства, няма достатъчно транспорт, няма достатъчно бързи връзки с центъра", допълни той.
Столична община се е провалила според него в защитата на проект за разширение на трамвайната мрежа, която имаше за цел да докара трамваите в Студентски град.
През изминалата седмица беше представен проектът на общинската инициатива "Визия за София" за пешеходната инфраструктура в София, който се основава на изследване в направление "Градска среда".
Той включва и фактори като скорост на придвижване, състояние на превозните средства, видове транспорт, които оказват съществено влияние на пътното движение в столицата.
Според анализа пространственото развитие районите "Триадица", "Лозенец" и "Студентски град" налага необходимост от оптимизиране на транспортното им обслужване.
Гергин Борисов припомни и проекта за изграждане на метростанция в компекса, който обаче предвиждаше по-малка натовареност в сравнение с тази на автобусна линия 280. От "Спаси София" защитават позицията, че "Студентски град има нужда от трамвай в допълнение към съществуващите автобуси".
Борисов цитира и данни от демографско проучване на експертния съвет към Столична община, според което "Студентски град" ще бъде третият по население след "Люлин" и "Младост" до няколко години.
Метрото трябва да бъде отворено за разширение в посока "Малинова долина" и района на Симеоновския лифт, изрази мнение Борисов. В близките 50 години Студентски град няма да има нужда от метро, но в близка перспектива се налага пускането на трамвайна линия, категоричен беше активистът.
Водещи
-
Изборът на нов главен прокурор: Какво ще се случи на 16 януари
Новият главен прокурор следва да бъде на поста за следващите седем години
14.01 | 11:45
-
Пъзелът "Редовен кабинет": Ще има ли нова тройна коалиция?
„Искам да уточня, че всичко е предпоследно, въобще не можем да сме сигурни още, че такъв тип...
14.01 | 10:30
-
Доставките на азерски природен газ за България се очаква да бъдат подновени на 15 януари
Доставките на „синьото гориво“ за страната ни спряха на 7 януари по технически причини.
14.01 | 10:15
-
София: Солена глоба за непочистен сняг пред входа
Анета Савова коментира и ефективността на мерките срещу мръсния въздух в София. Извършени са...
14.01 | 09:59
Най-четени
-
Днес, 14 януари, ромската общност отбелязва един от най-значимите си празници - Василица,
В утрото на Василица малките сурвакари обикалят съседските домове, благославяйки за здраве,...
14.01 | 08:55
-
София: Солена глоба за непочистен сняг пред входа
Анета Савова коментира и ефективността на мерките срещу мръсния въздух в София. Извършени са...
14.01 | 09:59
-
Кунчев: Навременното лечение е много важно
Здравите хора нямат нужда от имуностимуланти, те са за хората с хронично отслабен имунитет,...
14.01 | 09:45