2.1 млн. лв. са похарчили партиите за реклама за 20 дни кампания 22.09 | 15:40
ДБ, БСП и ГЕРБ-СДС засега влагат най-много средства

Към 20 септември политическите формации са подписали договори за реклама с медиите на обща стойност 2 086 167.08 лв. без ДДС. Това показват данните на Института за развитие на публичната среда, който следи разходването на средства в предизборната кампания, която започна на 2 септември. Неправителствената организация наблюдава 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СИЛИ
Най-много средства в медийния си имидж са вложили досега от "Демократична България" – 372 068 лв. Това е значителен ръст на разходите на формацията, тъй като към 11 септември те възлизаха на едва 27 578 лв. Предпочитаните от ДБ медии са големите телевизии у нас – bTV, Nova и БНТ, които са получили около 85% от средствата на коалицията.
На второ място по разходи се нарежда "БСП за България" с 300 356 лв. При тях основен разход е договор за Гугъл реклама чрез агенция-посредник, който бе публикуван на интернет страницата на в. Стандарт, но включва показване на банери в сайтовете на още поне 25 други медии (сред които bradva.bg, petel.bg, vihrogon.bg, uniconbg.com, vecherno.com, vijti.com, onovini.eu, silnabulgaria.eu и др.). От столетницата са насочили и средства в партийната си телевизия.
След това идва ГЕРБ-СДС с 297 920 лв. От коалицията са вложили само 42 хил. лв. в изминалите 10 дни от кампанията. Формацията продължава с практиката си да инвестира в разнообразни медии – от големите частни телевизии, до регионални издания и онлайн агенции.
От "Продължаваме Промяната" се нареждат след основния си политически опонент, като за реклама вече са разпределили 192 179 лв. От формацията обаче продължават да не залагат на комуникация чрез частните телевизии, а са вложили основната част от средствата си във вестници (в. 24 часа, в. Труд и в. Марица) и онлайн издания.
Три формации – Единна народна партия, Народна партия истината и само истината и Национално движение единство, както и двата инициативни комитета към този момент не са обявили сключени договори за медийно отразяване.
МЕДИИТЕ
Сред медиите с най-много приходи отново се нарежда обществената БНТ. Тя е привлякла 397 153 лв. – увеличение с близо 150 хил. лв. спрямо предходния период. Обществената телевизия има договори с общо 18 от участниците в изборите.
Следва ТВ "Евроком" с 287 097 лв., основната част от които са от "Възраждане". Телевизията обаче има договори за платено отразяване с общо 15 формации.
На трето място е bTV с 269 636 лв., най-вече от ДБ.
"Евроком" продължава практиката си да сключва безвъзмездни договори. Този път тя има такива с 10 политически субекта – БСП, ДБ, ПП, "Движение на непартийните кандидати", "Изправи се, България", "Правото", "Пряка демокрация", "Русофили за възраждане на отечеството", "Атака" и БНО. Безвъзмезден договор е публикувала и7/8 ТВ. Той е сключен със свързаната с медията партия "Има такъв народ".
"Липсва яснота за вида медийни услуги, включени в подобен тип договори, както и за техния обем. Търговската логика на подобни споразумения също е трудно обяснима, тъй като те предоставят ефирно време без заплащане за това", отбелязват изследователите.
Източник: "Сега"
Водещи
-
Министърът на отбраната на САЩ: Операцията беше брилянтна
Хегсет каза още, че бомбардирането на иранските ядрени обекти не е целяло смяна на режима в...
22.06 | 18:00
-
Жена загина при тежка катастрофа между Лясковец и Долна Оряховица
Лек автомобил се е преобърнал в крайпътна нива
22.06 | 17:40
-
мс: Няма непосредствена заплаха за сигурността страната ни
Службите за сигурност следят ситуацията в Близкия изток и своевременно докладват на...
22.06 | 17:20
Най-четени
-
Черният леопард е забелязан преди месеци край Исперих, открити са следи
Изготвен е профил на евентуалния собственик на дивото животно
22.06 | 12:40
-
Атаката на САЩ срещу Иран подготвя пазара на петрол за бум
От обезумели пазари на опции, до покачващи се цени на товарите и дизела - цялата тази...
22.06 | 12:00
-
Оше издирват избягалия хищних в природния парк "Шуменско плато"
Фотокапани, термокамери, дронове и десетки специалисти на терен се опитват да заловят...
22.06 | 10:20
-
Геро стана жертва на фалшива реклама за отслабване
Актьорът опроверга, че е рекламно лице на съмнителен продукт
22.06 | 11:40