20 инцидента на жп прелези за година у нас 24.09 | 10:58
Повечето от катастрофите са по вина на водачите, които не спазват сигнализацията
От началото на годината до момента на жп прелези са станали общо 20 инцидента с 4 жертви и 7 ранени. Повечето от катастрофите са по вина на водачите на автомобили, които пресичат релсите дори при спуснати бариери и включена сигнализация. Това каза в ефира на "Здравей, България” главният ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна инфраструктура” Бисер Минчев.
Той обясни, че каква точно да бъде предупредителната система на прелезите е определено от наредба. Рестрикциите са свързани най-вече със степента на натовареност на даденото съоръжение.
Експертът обясни още, че бариерите не са цели, за да може неправомерно навлезлите в прелез автомобили да пресекат релсите преди да бъдат пометени от приближаващ влак.
"Не е по-добре, когато на прелеза има пазач. Всяка година се пресъоръжават около 20 прелеза, за да се премахне изцяло човешкият фактор”, каза още Минчев. И допълни, че ако се въведат драстични санкции за нарушителите, шофьорите ще станат по-дисциплинирани.
Минчев предостави и кадри на опасни нарушения на правилата за движение, заснети от охранителни камери и предадени на МВР.
Снимка: Стоп кадър, Нова тв
Водещи
-
По-големи, по-силни и по-чести протести от януари, прогнозира Евгений Кънев
Този бюджет може да бъде приет силово, но въпросът е, че ще има много големи последици за...
08.12 | 21:00
-
Връчиха трофея на Никола Цолов за второто му място ъвъв Формула 3
Догодина "Българския лъв" ще бъде титуляр във Формула 2 и отново ще се състезава за отбора на...
08.12 | 20:45
-
Иван Таков: Кризата с боклука в София ще се задълбочава
Основната причина според общинския съветник е забавянето в процедурите по закупуването на...
08.12 | 20:30
Най-четени
-
Politico: ЕС иска България да поеме гаранция от 1,2 млрд. евро по заема за Украйна
Репарационният заем ще е обезпечен със замразените руски активи, а всяка държава-членка ще...
08.12 | 13:10
-
Желязков: Оттегленият бюджет беше възможен за мнозинството, настоящият - приемлив за социалните партньори
Имаме своята вина, защото търсихме подкрепата на мнозинството, а не на синдикатите и...
08.12 | 13:20