4 месеца след пускането си Дунав мост 2 с дупки 30.10 | 12:13

Дефектите не са сериозни, започва работа по отстраняването им, съобщи Монев

От Кремена Бедерева

Заради дефекти на асфалтовата настилка на Дунав мост Видин - Калафат в началото на ноември започва работа по отстраняването им, а движението ще се осъществява само в едното платно.

Това каза в интервю за БТА инж. Христо Монев, ръководител на Звеното за изпълнение и управление на проекта "Дунав мост Видин - Калафат" и член на Надзорния съвет на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин - Калафат" АД.

Движението по моста няма да се спира, трафикът ще се извършва в двете направления върху платното посока България-Румъния, уточни той.

Дефектите не са сериозни, но на тяхната поява се гледа много отговорно от страна на инженера, строителя и Министерството на транспорта. Работим, за да се намерят и дефинират причините за появата им в такъв кратък срок от пуска, така че при бъдещата експлоатация, те да не се появят, посочи експертът.

Дунав мост Видин - Калафат е сериозно, уникално съоръжение и появилите се дефекти на асфалтовата настилка нямат нищо общо с поведението на мостовата конструкция, отбеляза инж. Монев.

При такива сложни обекти се появяват неочаквани строителни дефекти, които не са могли да бъдат предвидени и отбелязани на каквото и да било друга конструкция, допълни той. От пуска на Дунав мост Видин-Калафат до края на октомври в двете посоки на съоръжението са преминали над 176 000 моторни превозни средства, сочи официалната статистика.

Мостът, който бе открит на 14 юни 2013 г., е част от паневропейски коридор номер четири. Според предварителни изчисления над 415 000 превозни средства ще преминат моста през първата година от откриването му, а инвестицията следва да бъде погасена за 12 до 15 години.

Мостът е дълъг 1,8 км, с две платна, всяко от които с две ленти, единична железопътна линия, алея за пешеходци и велосипедисти.

Водещи

Най-четени