57% от софиянците ползват градски транспорт, харесват и метрото 17.02 | 17:07
Живеещите в крайните квартали най-често си карат колите
57% от столичаните се движат с публичен транспорт, сочат данни от проучване на "Алфа Рисърч", представено на пресконференция на Центъра за градска мобилност.
29% се придвижват с личен автомобил, като този начин по-активно се ползва от живеещите в районите на зелена зона (39 на сто), както и тези от по-далечни квартали като "Люлин" и "Дружба", информира БТА.
Хората, живеещи в централните части на София, се придвижват повече пеш - съответно 17 на сто от живеещите в синя и 13 на сто в зелена зона за платено паркиране в сравнение със средно за столицата равнище от 8 на сто.
Шофиращите в столицата използват предимно паркоместа извън платените зони за паркиране - 40 на сто всеки ден, а 16 на сто - два три пъти седмично. На второ място (18%) най-често използвани са личните гаражи, но делът на изобщо притежаващите такива е нисък. 77 на сто посочват, че нямат личен гараж).
Данните от изследването показват, че според мнозинството софиянци общественият градски транспорт не се отличава с видим напредък в последните години. Затова и подобряването на качеството му намира място сред важните за решаване проблеми.
Изключение от тази тенденция прави метрото, което единствено според столичани се е развило (87 на сто).
Няколко месеца след въвеждането на новите правила за паркиране и обособяването на синя и зелена зони в централните части на града, недоволството от новите условия сред живущите в тези райони остава високо, сочи проучването. Като по-негативно настроени се открояват живеещите в централните части на София, които попадат в синя зона.
Наред с редицата критики, част от хората отбелязват и положителни ефекти от новите правила, като например по-бързото намиране на места за паркиране.
Условията за паркиране в зелена зона са възприети по-позитивно - както по отношение на цените, така и по отношение на времето за паркиране. Буферните паркинги все още не са алтернатива на паркирането в центъра.
Една от възможностите да бъдат привлечени повече ползватели е да бъдат въведени отстъпките за паркиране срещу абонаментна карта за градски транспорт, които срещат широкото одобрение на шофьорите.
Водещи
-
БАН: Метапневмовирусът може да предизвика пъстра палитра от симптоми
"За малките деца може да предизвика сериозно заболяване като бронхиолит, пневмония, възпаление...
10.01 | 17:40
-
Има недостиг на военни в българската армия
„Особено тревожно е положението при младшите офицери, защото има недостиг на желаещи да учат и...
10.01 | 17:00
-
БСП: Наддяваме се другата седмица България да има редовно правителство
Атанас Зафиров каза, че се опитват да сформират работещо мнозинство по приоритети, по...
10.01 | 16:45
-
Как минималната работна заплата може да служи като база за определяне на началните основни заплати
Добре е да се обърне внимание и на съотношението между понятията "минимална работна заплата“ и...
10.01 | 16:30
Най-четени
-
Лидерът на "Движение 21" разкри подробности за преговорите между ГЕРБ, БСП и ИТН
"Кабинетът е готов, вариантът е почти финализиран"
10.01 | 15:30
-
Над половин тон контрабанден алкохол удариха в Ботевград
В различни стаи на къщата били открити 78 пластмасови туби и бутилки, съдържащи общо около 530...
10.01 | 10:15
-
Асен Василев: ДБ нямат мандат да преговарят от името на ПП
„Докато не видим как ще изглежда коалиционното споразумение, не можем да го коментираме. Ако...
10.01 | 09:59
-
Парламентът изслушва Главчев и трима министри
Това са служебните министри Атанас Илков, Атанас Запрянов, Мария Павлова, Галя Кондева, Петър...
10.01 | 09:45