76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
Джартов: Обстановката в страната е сравнително спокойна, регистрирани са 30 произшествия
Нашите екипи продължават работят по отстраняването на отломките от наводнението в Елените,...
06.10 | 17:59
-
Кризисен щаб заседава в Пловдив заради очакваните поройни дъждове
По данни на представителите на „НЕК“ нивото на язовирите заради дъжда през последните дни се...
06.10 | 17:22
-
Два тира катастрофираха днес в Прохода на Републиката
Временно движението в района на произшествието се осъществява в една лента заради почистване...
06.10 | 17:00
-
Иззети са над 30 флакона с райски газ, компетентните институции съставиха 8 акта на длъжностни лица в три търговски обекта
Съвместните проверки на контролните органи са в ход на територията на цялата столица
06.10 | 16:30
Най-четени
-
Костадин Костадинов: Ще подам сигнал до Прокуратурата за национално предателство от страна на Бойко Борисов
Той припомня че предишната среща на Борисов с Тръмп през 2019 г. струвала на България 3...
06.10 | 12:45
-
От неделя отпадъците на домакинствата с над 300 хиляди столичани се събират временно от общинското предприятие за третиране на отпадъци
Боклукът ще се събира за две седмици, включително в специални контейнери за строителни...
06.10 | 10:30
-
Мост се срути в Бургаско, в близост до Царево
„Още една трагедия, това е път II-99 малко след село Изгрев. Този мост вече веднъж е бил...
06.10 | 12:30
-
Червен, оранжев и жълт код за опасно време са обявени за вторник 7 октомври 2025 г.
Червеният код важи за част от областите Хасково, Ямбол и Силистра, както и за целите Добрич,...
06.10 | 12:15