76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
Иде нов дълъг уикенд: Как да го "разтегнете" до 9 дни?
Месец май е пълен с почивни и неучебни дни
11.05 | 18:00
-
През август започва ремонтът на отсечката, на която загина Сияна
Магистрала "Хемус" ще бъде завършена до края на 2029 г., обеща министър Иванов
11.05 | 17:40
-
За 15 години цените на лекарствата са скочили 10 пъти
28 пъти са нараснали злоупотребите в здравната сфера
11.05 | 17:20
-
Турция е готова да бъде домакин на преговори между Русия и Украйна
Това е заявил рдоган в телефонни разговори с Путин и Макрон
11.05 | 17:00
Най-четени
-
Честваме Светите равноапостоли и просветители Кирил и Методий
Вижте кой има Имен ден днес
11.05 | 08:37
-
Божидар Божанов: Още следващата седмица можем да отхвърлим референдума в пленарна зала
Според съпредседателя на ДБ това е "една от многото заблуди, които е направил президентът",...
11.05 | 14:00
-
Костадинов: Уведомихме нашите т. нар. партньори, че управляващите фалшифицират инфлацията
Трябва да има референдум и затова се радваме, че президентът се вслуша в призивите на...
11.05 | 16:20