76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати
Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
ДПС-то на Доган ще подкрепи правителство на ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН
Четирите преговарящи партии се споразумяха за кабинет
14.01 | 21:57
-
Проф. Минасян: При приема ни в Еврозоната инфлацията у нас ще се увеличи
Това означава изравняването на цените. Въпросът е населението как ще го асимилира, коментира...
14.01 | 21:00
-
7 планети в един ред на 28 февруари
Това явление, познато като "голямо планетарно подравняване", е истински празник за любителите...
14.01 | 20:45
-
ДПС - Ново начало: Новите управляващи вдигат ДДС-то на хляба!
Още миналата седмица внесохме отделен законопроект за нулевата ставка, каза зам.-...
14.01 | 20:30
Най-четени
-
ПП предлага промени в закона за приходите и разходите до приемането на Бюджет 2025-а
Поправките в законопроекта на служебния кабинет се внасят преди второто четене на Закона в...
14.01 | 14:20
-
Днес, 14 януари, ромската общност отбелязва един от най-значимите си празници - Василица,
В утрото на Василица малките сурвакари обикалят съседските домове, благославяйки за здраве,...
14.01 | 08:55
-
Чутовен скандал: Лъсна списък с борчовете на Асен Василев за близо 10 млн. лв.
За него заговори по-рано вчера Делян Добрев
14.01 | 14:10