AI на помощ: Около 100 души на ден използват чатбота за кандидатстване в ясли, градини и училища в София 15.12 | 16:15
СО стартира първия си интелигентен чатбот – дигитален асистент, интегриран в платформата за записване в детски ясли, градини и училища.
Когато се запитахме къде да навлезе чатбот в системите на Столичната община, детските градини бяха една от най-горещите точки. Това каза в "Обедния информационен блок” на NOVA NEWS заместник-кметът на Столична община в направление "Дигитализация, иновации и икономическо развитие" Иван Гойчев. СО стартира първия си интелигентен чатбот – дигитален асистент, интегриран в платформата за записване в детски ясли, градини и училища.
"Технологиите с изкуствен интелект навлизат все повече и повече. Когато се запитахме къде да навлезе такъв чатбот в системите на Столичната община, детските градини бяха една от най-горещите точки. Същевременно това беше възможност да се реши точно този проблем, че много граждани постоянно задават въпроси в тази сфера. Имаме статистика в системата за детски градини и искахме да решим този проблем, за да може гражданите да получават отговори възможно най-бързо”, обясни Гойчев.
Той сподели, че чатботът е обучен с всички нормативни административни документи, които са нужни за оперирането на процесите по кандидатстването в детските градини. "Вече гражданите могат да задават въпроси и да получават отговори не само през работно време, а и през нощта, събота и неделя - когато имат нужда”, подчерта зам.-кметът.
"Досегашните системи можеха да отговарят на предефинирани въпроси. Може би някои от гражданите са пробвали подобни системи в други институции като банки и комуникационни компании, където имаш няколко бутона. Но когато говорим за чатбот, той може да разговаря с естествен език”, коментира той. Гойчев обясни, че дори да зададете неграматически цял въпрос, чатботът ще се ориентира и ще ви отговори.
След злоупотреби: ChatGPT вече ще предлага решения, а не директни отговори
"Около 100 граждани на ден се възползват от услугата и някои разговори продължават по 7-8 въпроса, което означава, че в тази естественост на разговора той става и по-дълъг, и по-информативен. В старите системи се задават 1-2 въпроса и всичко спира до там”, каза той.
Според него и анонимността също може да е от помощ. "Няма притеснението, че някой ще ни се скара - чатботът е учтив и вежлив”, сподели Гойчев.
Водещи
-
Правителството одобри близо 2 млн. лв. за хуманитарна подкрепа на разселени хора от Украйна 2
С приемането на настоящия акт се разрешава на Министерството на туризма да използва сметка за...
15.12 | 17:40
-
Кабинетът отпуска близо 95 хил. лв. за стипендии на деца с изявени дарби
Средствата се осигуряват за сметка на предвидените за тази цел разходи по централния бюджет за...
15.12 | 17:20
-
Личните трансфери на домакинствата: България получава повече, отколкото изпраща
В резултат отрицателното салдо на ЕС спрямо страните извън Съюза се разширява и през 2024 г....
15.12 | 16:45
-
Нови арести на полицаи, назначиха временен шеф на Пето РПУ 2
След акция в София и Ловеч са задържани 7 души за наркотици и корупция, сред тях и служители...
15.12 | 16:30
Най-четени
-
Деница Сачева: Борисов знае кога е време за мъже
По време на брифинга след срещата, Сачева акцентира върху икономическото състояние на страната...
15.12 | 11:30
-
Бившият номер 19 в света прекрати кариерата си през 2021 година и веднага след това започна да се занимава с треньорство.
"Ще бъде голяма изненада да има кабинет в този парламент."
15.12 | 10:15
-
Президентът провежда консултации с представители на ПП-ДБ
Ние смятаме, че сегашното правителство трябва да внесе удължителен бюджет и той да бъде приет...
15.12 | 11:45
-
В края на 2025-а обновените софийски тротоари ще са 200 дка
Дейностите се възлагат от Столичната община и районните администрации по Програмата за...
15.12 | 12:15