COVID-19 в още една детска градина 15.06 | 13:30

Красимир Вълчев обяви новината, но не уточни за коя точно става дума

От iNews.bg

Министърът на образованието Красимир Вълчев обяви, че и във втора детска градина е открит коронавирус,предаде БНТ.

"Това означава, че опасността не е преминала. Има предпазливост в учителите, включително и в детските градини", настоя той, но не конкретизира детското заведение, където е открита заразата.

COVID-19 бе открит в 80-та детска градина в район "Красно село", в която е работила медицинската сестра с положителен PCR тест.

Директорът на "Приказна Калина" заяви, че целият персонал вече е тестван и всичките взети проби са с отрицателен резултат. 12-те контактни деца на сестрата остават у дома, където ще бъдат тествани.

Министър Вълчев се похвали днес, че учебната година е приключила за 7 от 12-те класа.

"Имахме широко обсъждане - дали и за какво да се отворят училищата, но заради добрата организация в електронна среда, учебната година може да приключи така", посочи той и допълни, че и към момента училищата не са напълно затворени - за практики, изпити, за повишаване на оценки.

Вълчев припомни, че е имало страни в ЕС, които са пробвали частично отваряне на училищата, но по думите му така не може да се направи ефективна организация на учебния процес.

"Остават ни само 7 учебни дни, след втория изпит след 7-ми клас, което значи, че не си заслужава да върнем децата за 7 дни в клас", аргументира се той и заключи: "Най-добрият метод е присъствения, но безопасността е най-важната".

Вълчев обяви, че са внесли предложение в Министерски съвет за изменение в Закона за предучилищното и училищното образование.

Промените са основно в три посоки: въвеждането на задължителната подготовка на децата на 4 години, контрол върху настоятелствата и недопускане на загуба на земеделски земи при образуване и закриване на училища, както и обучението в електронна среда.

"По отношение на задължителния обхват на децата на 4 години – това е възрастта, която е най-важна за когнитивното, социално-емоционалното и езиково развитие на децата. Лишаването на децата от образователна среда в този период е пагубно за тяхното образователно развитие, особено когато става дума за деца, чийто говорим език в семейството не е български", каза той и подчерта това кореспондира и с темата с недостига на места в детските градини.

По този повод МОН предлага 3-годишна програма на стойност 210 милиона за строене и реконструкция на детски градини и училища.

Промените в Закона ще касаят и промени в самия начин на обучение и прехвърлянето на част от него в електронна среда.

"Прякото взаимодействие с учителя е най-доброто, но днешните деца ще учат все повече от електронни устройства и не можем да пренебрегнем това. Образователните системи трябва да намерят баланса между пряко и електронно обучение, целта е да се мотивира интересът за учене у децата и да се повишат образователните им резултати.

Предлагаме при извънредни обстоятелства и невъзможност да се присъства при дървени и грипни ваканции веднага да се преминава в обучение в електронна среда, според нас вече системата е подготвена. Годишно децата губят 10% от учебното време при необходимост да отсъстват", пресметна той.

Едно от предложенията на МОН е и 20% от часовете да преминат в електронна среда, за да не се налага учениците да става прекалено рано или да си тръгват прекалено късно от учебните занятия.

В заключение министърът обяви, че целта на МОН е да се развие у децата множествена интелигентност, а не да ги караме да заучават.

Зам.-министър Таня Михайлова посочи, че към момента нямат индикации за проблеми по време на днешния изпит след седми клас.

Водещи

Най-четени