SMS-ите за платено паркиране в София без посредник от другия месец 05.08 | 15:47
Близо 30 000 са вече местата в „синя“ и „зелена“ зона

Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS - и от паркирането в "синя” и "зелена” зони в София, и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи. До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември, предаде БНТ.
ЦГМ обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и.
Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София. Реално тази прогнозната сума представлява до 12 % от общите приходи от услугата. Доставчиците, с които се очаква да бъдат сключени договори по обявената поръчка, ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и. За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата-посредник, е бил 15 на сто, а за последните 4 години е 13 на сто. В настоящата обществена поръчка е до 12 на сто.
За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.
До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дружеството планира да има такова приложение, както и дава правото на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10 % търговска отстъпка (такава е тя към момента и за търговците, които продават хартиени талони за паркиране). Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.
Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50 % от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги (в момента се довършва този на метростанция "В. Левски", който е със 197 места, и предстоят ремонтите на паркингите на Централна гара и бул. "Сливница") и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.
Водещи
-
Всяка пета медсестра е в пенсионна възраст
Дефицитът на такива кадри е световен проблем, но у нас той е още по-остър
07.05 | 20:20
-
Вижте какво решава правителството утре
Министерският съвет ще проведе заседание от 10 ч.
07.05 | 20:00
-
Потоп и градушки в страната (СНИМКИ, ВИДЕО)
Прогнозите са в четвъртък бурите да продължат
07.05 | 19:45
-
МВнР отговори на обвинения на Владимир Путин, включително срещу България
Позицията му е в документалния филм "Русия. Кремъл. Путин. 25 години"
07.05 | 19:30
Най-четени
-
Нефтопродукти с неустановен състав и произход пак изплуваха по плажове в Поморие
Кметът на Поморие отказва да коментира, бил зает
07.05 | 14:30
-
Костадин Костадинов определи като позор провелия се вчера парад за Деня на храбростта и Българската армия
"Вчера нямахме парад, а имахме панихида в центъра на София, без техника, вероятно защото...
07.05 | 12:00
-
На първо четене: Парламентът отложи либерализацията на тока за бита
Законопроектите бяха три, от които два бяха одобрени
07.05 | 13:10
-
Трагедия в Бургас! Кола уби на място малко детенце
Хлапето е изскочило внезапно на пътя
07.05 | 15:40