SMS-ите за платено паркиране в София без посредник от другия месец 05.08 | 15:47
Близо 30 000 са вече местата в „синя“ и „зелена“ зона
Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS - и от паркирането в "синя” и "зелена” зони в София, и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи. До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември, предаде БНТ.
ЦГМ обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и.
Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София. Реално тази прогнозната сума представлява до 12 % от общите приходи от услугата. Доставчиците, с които се очаква да бъдат сключени договори по обявената поръчка, ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и. За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата-посредник, е бил 15 на сто, а за последните 4 години е 13 на сто. В настоящата обществена поръчка е до 12 на сто.
За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.
До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дружеството планира да има такова приложение, както и дава правото на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10 % търговска отстъпка (такава е тя към момента и за търговците, които продават хартиени талони за паркиране). Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.
Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50 % от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги (в момента се довършва този на метростанция "В. Левски", който е със 197 места, и предстоят ремонтите на паркингите на Централна гара и бул. "Сливница") и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.
Водещи
-
Пет храни за добро настроение през есента и зимата
05.11 | 15:45
-
Медицинска сестра изготвяла фалшиви документи
Това тя правила с незаконни печати с данните на лични лекари в Пазарджик
05.11 | 15:30
-
Йончева: Да обединим усилията си за осовобождаване на моряците ни в Йемен
"Трябва да се използва всеки положителен ход и ще продължа да използвам тази пътека, по която...
05.11 | 15:15
-
Австрийски медии: Възелът "Шенген" може скоро да бъде развързан за България и Румъния
Тази вечер предстои изслушването на предложения от Австрия за еврокомисар по миграцията Магнус...
05.11 | 15:00
Най-четени
-
Гадателката на Берлускони с прогноза за изборите в САЩ и кабинета у нас
Ще има много изстрадана победа. Много вероятно е тя да е за Доналд Тръмп
05.11 | 09:59
-
Кирил Петков: Борисов е заявил, че ще прави кабинет с Пеевски
Избор между „България или Пеевски“
05.11 | 09:30
-
ГЕРБ ще подкрепи искане до Конституционния съд за касиране на парламентарните избори
"Проблемът обаче е друг – да не се окаже, че докато той се произнесе, да не сме в ситуация да...
05.11 | 09:45
-
От вчера водният режим в Плевен остави над 80 000 души в града и 19 околни населени места без достатъчно вода
Вода само за няколко часа дневно
05.11 | 10:30