АПИ: Северната тангента не е планирана като градски булевард 02.01 | 09:44
Нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София, заяви инж. Дончо Атанасов

"Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви в студиото на "Здравей, България” по Нова телевизия инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура”. Той посочи, че целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.
"За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още инж. Атанасов.
През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.
"Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция "Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – "Надежда”, "Връбница”, "Нови искър”, "Сердика” и "Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града и свръзва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.
Водещи
-
Наземният транспорт се връща по улиците след шестдневна блокада
Изтощителна транспортна криза
19.05 | 17:59
-
Инфлацията в България през април 2025 г. е 2.8% на годишна база
Най-ниските годишни темпове бяха регистрирани във Франция (0,9%), Кипър (1,4%) и Дания (1,5%)
19.05 | 17:40
-
Къде българите взимат най-високи заплати?
Средната брутна месечна работна заплата в област Пловдив за януари 2025 г. е 2 066 лв., за...
19.05 | 17:20
-
„Да, България“ иска оставки в столичния градски транспорт
Междувременно Божидар Божанов също излезе с коментар във Фейсбук.
19.05 | 16:45
Най-четени
-
Васил Терзиев заяви категорично, че няма как да отговори на искането на протестиращите служители
"За мен да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. искане не е отстъпка", поясни Терзиев и...
19.05 | 11:15
-
Борисов: В моя мандат сме вдигали с 62% заплатите на работещите в транспорта
"Гарантирам, че ГЕРБ не участва в тези протести", подчерта той.
19.05 | 14:00
-
Синдикатите обявиха безсрочна стачка: Ще се събира подписка и метрото да спре работа
Това обявиха синдикатите след среща с местната власт
19.05 | 11:04
-
Васил Терзиев заяви, че ще покани представители на протестиращите служители на градския транспорт на среща в общината
Направен е анализ колко деца са имали проблем със стигането да училище през двата дни, в които...
19.05 | 10:15