Автоматизират личните данни и актовете за раждане 26.01 | 09:09

Проектът за електронно управление се осъществява по ОПАК

От Ралица Стоянова

Регистрите за БУЛСТАТ, актове за смърт, раждане и брак, личните данни (гражданско и административно обслужване), имотите и кадастърът са част от 100-те услуги, които ще бъдат напълно автоматизирани в рамките на проект "Развитие на административното обслужване по електронен път”.

Той се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативната програма "Административен капацитет” и е съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Това отчете Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на кръгла маса с бизнес организациите в сферата на информационните и комуникационни технологии.

Проектирането на услугите е в напреднал етап, а след избора на изпълнител има готовност да стартира тяхната реализация.

Усъвършенстването на избраните услуги ще намали значително времето за тяхното изпълнение. Например, Агенция по вписванията издава в момента около 260 000 удостоверения годишно, свързани със Закона за кадастъра и имотния регистър. Тези документи няма да бъдат необходими след въвеждането на електронната услуга за междуведомствена служебна проверка на съответната информация.

Други цели на проекта са промени в нормативна уредба, които да улеснят бързото и поетапно въвеждане на електронното управление, както и обучение на служители от централната и общинската администрация.

Представителите на браншовите организации заявиха желание за още по–тясно сътрудничество при обсъждането на конкретни предстоящи стъпки в областта на електронното управление.

Водещи

Най-четени