Автомобилните превозвачи скочиха срещу решение на ЕС 04.12 | 13:40
Пакетът за мобилност обрича българските шофьори, не е удовлетворено нито едно от исканията ни, отсече Димитър Димитров
Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров разкри в интервю за БНР, че споразумението за реформата в международните пътни превози не е удовлетворило нито едно от исканията на българските превозвачи.
Припомняме, промените предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.
"Един от основните принципи на Европа е свободното движение на хора, а ние задължаваме определени водачи, които са хора и граждани на ЕС, през определен период от време да бъдат на определено място. Какво значи "у дома"? Когато една българска транспортна фирма наеме водач, тя трябва да го прибира в България, без значение дали водачът е български гражданин или не. Ако българска фирма има база в друга европейска държава, не може той да стои там, трябва да го прибера в България. Ако немска фирма наеме български транспортни работник, тя трябва да го прибира в Германия. Как се постига социалният ефект, когато на този човек семейството е в България. Българското предложение бе водачите да декларират къде искат да почиват", обяви Димитров.
"Излизането на протести в България е абсолютно ненужно в случая. Срещаме подкрепата на нашето министерство, имаме комуникация. Може би трябва да се активираме в Европейския парламент, да вземаме участие на повече срещи и да изказваме своето мнение пред хората, които ще гласуват, не само пред българските евродепутати. Този пакет за мобилност буквално обрича превозвачите. В България има регистрирани над 65 000 тежкотоварни автомобила за международни превози - в пъти повече, отколкото българската икономика има нужда. Ако трябва да ги връщаме на всеки четири седмици, те ще бъдат връщани с товари и ще излизат с товари, дори това да означава навлата да е под себестойност, с цел да се намалят някакви разходи по прибирането и изкарването на водача, което ще убие всички фирми, които работят от и за България - предимно по-малките фирми. Отделно, ставаме неконкурентоспособни на западните държави, дори и на една Полша, защото едно е да прибираме водача до Полша, друго е до България - разходите са съвсем различни", категоричен бе той.
Водещи
-
Не чакайте сериозни студове до средата на месеца
Това прогнозира климатологът Симеон Матев
08.11 | 17:00
-
Избраха Николай Денков за зам.-председател на "Продължаваме Промяната"
Днес се проведе Национален съвет на партията
08.11 | 16:40
-
Стойнев: Без действия на правителството на 21 ноември животът в “Лукойл” ще замре
Трябва да сме готови БЕХ да закупи "Лукойл", посочи зам.-председателят на БСП
08.11 | 16:20
Най-четени
-
Архангеловден е: Ето какво се прави, а какво е забранено
Вижте и кой празнува Имен ден днес
08.11 | 09:00
-
Промени в движението днес заради вечното дерби
Мачът започва в 15 ч. на националния стадион "Васил Левски", очакват се 30 000 зрители
08.11 | 11:40
-
Кристалина Георгиева: С въвеждането на еврото България ще стане по-привлекателна за инвеститорите
По думите ѝ предложеният бюджет защитава фискалната стабилност
08.11 | 13:00
-
23 младежи от инициативата на президента „Подкрепи една мечта" ще получат стипендия за образование
Тази есен стипендията за студентите е в размер на 5000,00 лева, а за учениците – 2517,00 лева
08.11 | 11:20