Автомобилните превозвачи скочиха срещу решение на ЕС 04.12 | 13:40
Пакетът за мобилност обрича българските шофьори, не е удовлетворено нито едно от исканията ни, отсече Димитър Димитров

Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров разкри в интервю за БНР, че споразумението за реформата в международните пътни превози не е удовлетворило нито едно от исканията на българските превозвачи.
Припомняме, промените предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.
"Един от основните принципи на Европа е свободното движение на хора, а ние задължаваме определени водачи, които са хора и граждани на ЕС, през определен период от време да бъдат на определено място. Какво значи "у дома"? Когато една българска транспортна фирма наеме водач, тя трябва да го прибира в България, без значение дали водачът е български гражданин или не. Ако българска фирма има база в друга европейска държава, не може той да стои там, трябва да го прибера в България. Ако немска фирма наеме български транспортни работник, тя трябва да го прибира в Германия. Как се постига социалният ефект, когато на този човек семейството е в България. Българското предложение бе водачите да декларират къде искат да почиват", обяви Димитров.
"Излизането на протести в България е абсолютно ненужно в случая. Срещаме подкрепата на нашето министерство, имаме комуникация. Може би трябва да се активираме в Европейския парламент, да вземаме участие на повече срещи и да изказваме своето мнение пред хората, които ще гласуват, не само пред българските евродепутати. Този пакет за мобилност буквално обрича превозвачите. В България има регистрирани над 65 000 тежкотоварни автомобила за международни превози - в пъти повече, отколкото българската икономика има нужда. Ако трябва да ги връщаме на всеки четири седмици, те ще бъдат връщани с товари и ще излизат с товари, дори това да означава навлата да е под себестойност, с цел да се намалят някакви разходи по прибирането и изкарването на водача, което ще убие всички фирми, които работят от и за България - предимно по-малките фирми. Отделно, ставаме неконкурентоспособни на западните държави, дори и на една Полша, защото едно е да прибираме водача до Полша, друго е до България - разходите са съвсем различни", категоричен бе той.
Водещи
-
Путин заяви днес, че е готов да се срещне с президента на Украйна Володимир Зеленски
"Ако Зеленски е заинтересован от среща, нека дойде в Москва и срещата ще се състои. Ако...
03.09 | 17:20
-
По-тежки обвинения за Никола Бургазлиев след смъртта на Христина, премазана от АТВ
Очаква се наблюдаващият прокурор, който ще поеме делото, да прецени за евентуална...
03.09 | 16:59
-
Здравните карти за учениците вече ще са електронни
Всички имаме ангажименти и провеждането на задължителния годишен профилактичен преглед е един...
03.09 | 16:45
-
Над три часа продължи второто заседание на Временната кризисна комисия по проблемите на водоснабдяването в община Плевен
В понеделник на територията на областта беше обявено частично бедствено положение.
03.09 | 16:30
Най-четени
-
Над 1500 пощенски станции са готови технически за въвеждането на еврото
Електронен пенсионен картон улеснява пенсионерите
03.09 | 09:21
-
Кирил Петков е с нова визия – пуснал си е брада
Това стана ясно днес при старта на новия политически сезон, който започна след 33 ваканция на...
03.09 | 13:30
-
Цончо Ганев: Народът обеднява с всеки един ден преди еврозоната
"Политиките, които води правителството, са пагубни, задлъжняваме с колосални темпове - 16...
03.09 | 11:15
-
Бойко Борисов очерта основните приоритети за новия политически сезон
Излъчването на химните на България и на ЕС, обаче, прекъсна Борисов, после той продължи.
03.09 | 10:15