БДЖ става за клиентите втори роден дом с топли и чисти влакове 16.10 | 13:22

Вагоните били стари, но сигурни

От Христина Рафаилова

Клиентите на БДЖ ще се чувстват почти като у дома си във влаковете. Като родната ни къща те са малко старички, но за сметка на това щели да ни носят топлина и комфорт и да блестят от чистота. Това стана ясно от думите на шефа на холдинга Християн Кръстев пред БНТ. 

Той обясни, че с новото разписание, влизащо в сила от 15 декември, ще бъде увеличен броят на композициите. Също така ще бъдат улеснени пасажерите от малките населени мета. Предстои спирките, на които спират бързите влакове, да станат повече. Така на хората от малките гари няма да се налага да сменят две композиции, за да стигнат до желаната дестинация. 

Миналата година новият график провокира остро недоволство у населението на редица по-малки населени места. Тогавашното ръководство спря редица влакове и остави хората без вариант да ходят на работа или на училище.

Кръстев каза, че още като е поел поста, се заел с хигиената на вагоните. От думите му стана ясно, че доскоро те са били потенциален риск за разпространение на зарази. Някои седалки и купета не били почиствани от 4-5 години. Шефът на БДЖ отчете, че вече са изпрани 180 пътнически вагона и 15 мотриси.

Той коментира и течащите в момента проверки на подвижния състава. Те ще приключат на 15 ноември. Кръстев информира, че подобна инспекция не е правена близо 3 години. Изпълнителният директор на холдинга обясни, че независимо от възрастта си голяма част от вагоните са надеждни и сигурни. 

"Колелата им без проблем ще изминат стотици хиляди километри. Така звучи едно здраво влаково колело без пукнатини - звънко като малка камбана", каза той. 

От думите му стана ясно, че дори и при най-малката повреда, която не може да се отстрани, вагонът се вади от експлоатация. 

Кръстев уведоми, че през тази седмица ще се състои среща с кредиторите на БДЖ. На нея ще им бъдат представени трите варианта за оздравяване на компанията. От холдинга се надяват да бъде одобрен този, който ще позволи заемите на железниците да бъдат разсрочени за 10 години.

Водещи