БСП: София губи милиони от забавен конкурс за реклама 28.06 | 09:35

Червените общински съветници смятат да подадат сигнал до Прокуратурата за престъпно бездействие от общината

От Ивелина Георгиева

Повече от година се навършва от момента, в който бяха подадени заявленията на всички участници в конкурса за външна реклама на Столичната община. Това заяви общинският съветник от БСП Жельо Байчев.

Шегувайки се, той коменитра, че общината може да кандидатства в Гинес за провеждането на най-дългия конкурс.

А причината, според БСП, е че с бавенето ГЕРБ устройва фирмите близки до тях и лобира за тях.

По този начин си купуват място на билбордове за предстоящите избори и си купуват ефирно време, тъй като част от собствениците на тези рекламни фирми са и собственици на телевизии, посочи общинският съветник Георги Кадиев.

По думите му загубата за Столичната община от забавянето на конкурса е от порядъка на 6,7 млн. лева на година.

С тези пари можеха да се направят 4 приюта за кучета с 8000 места в тях и проблемът с безстопанствените кучета в София до голяма степен можеше вече да е решен, подчерта Кадиев.

"Това е поредният случай, в който Столичната община става заложник и се огъва пред корпоративните интереси на бизнеса", коментира Жельо Байчев.

За миналата и по-миналата година общината е отчела само 2,5 милиона лева приходи от цялата реклама, не само билбордове.

От БСП смятат, че ако фирмите с най-висока цена спечелят конкурса, общината би получила приходи от 738 756 лева на месец или 8 864 712 лева на година.

Георги Кадиев отбеляза, че сигналът срещу кмета на София Йорданка Фандъкова за престъпно бездействие вече е подаден в прокуратурата и се очаква тя да предприеме конкретни действия за повдигане на обвинение.

Подобен сигнал ще бъде подаден и относно конкурса за външна реклама към общината, но този път не само срещу Фандъкова, ами и срещу председателят на общинския съвет Елен Герджиков, тъй като престъпното бездействие е на лице и тук, подчерта Кадиев.

Водещи

Най-четени