БСП иска ЕК да спре концесията на летище „София“ 15.01 | 13:30
В процедурата има държавна помощ и се нарушава правото на ЕС, казва Георги Свиленски
"С концесията на Летище "София" се нарушава правото на ЕС. Внасяме сигнал до ЕК, изготвен от нашите експерти, специалисти и юристи, във връзка с това, че намираме в договора, в условията за концесия, намеса на държавата или предоставяне на държавна помощ". Това заяви зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски на пресконференция в централата на партията.
Той подчерта, че е изпратено писмо и до премиера Борисов, с което се иска незабавно да спре процедурата по концесията до произнасяне на ЕК за това- има ли държавна помощ спрямо бъдещия концесионер на летището. "Предоставяме 28 страници аргументи и нарушения на законодателни и правни норми в ЕС", допълни той. Свиленски припомни, че срокът за концесията на Летище "София" е бил продължен за четвърти или пети път и няма да бъде проблем отново да се промени.
Като първи аргумент народният представител посочи, че в радиус на 100 км от Летище "София" никой друг концесионер няма право, с участието на държавата или самостоятелно, да изгражда летище. "Това дава предимство на бъдещия концесионер в рамките на 35 години, плюс още 18, ако бъде продължена концесията, София да има едно единствено летище, без оглед на развитието на пътникопотока, на инфраструктура, нужди от второ летище", обясни той. По неговите думи отчуждаването на терени, които към момента не са в обхвата на концесията, но ако концесионерът реши, че има нужда от тях, ще се извършва от държавата за сметка на концесионера, като разходите по тези отчуждавания ще се приспадат от инвестицията, която му е заложена в договора.
"Т.е. той няма да изпълнява инвестициите, които предварително е заложил – втора писта, концесионни такси, трети терминал, а тези инвестиции ще му бъдат приспадани като капиталови разходи", посочи Свиленски. По неговите думи в договора е записана квалифицирана законодателна промяна. "След сключване на договора, ако държавата направи някаква законодателна промяна, касаеща всички летищни оператори, частта, която засяга бъдещия концесионер на летището, да му бъде признавана отново като капиталови разходи от инвестиционните намерения, които е имал първоначално. Отново се предоставя предимство пред другите конкуренти или летищни оператори", допълни зам.-председателят на ПГ на "БСП за България". Като следващ аргумент той посочи, че държавата е задължена да изгражда, поддържа допълнителни пътища и подходи за нейна сметка.
"Държавата ще предоставя помощ на концесионера за получаване, подновяване и удължаване срока на всички разрешения, съгласия, във връзка с действието на договора. Такива условия няма в държавата към нито една фирма или концесионер", категоричен е Георги Свиленски.
Водещи
-
Президентът и служебният премиер сблъскаха позиции за рокадите в кабинета (ОБЗОР)
Поне до петък промени в състава на правителството няма да има
17.04 | 21:00
-
Протест пред МЗ поиска оставката на служебния здравен министър
Яйца летяха по фасадата на ведомството
17.04 | 20:45
-
Повдигнаха обвинение на мъжа, поругал гроба на патриарх Неофит
За оскверняване гроб на покойник се предвижда наказание в срок до три години или пробация и...
17.04 | 20:30
-
Наско Сираков: Не съм комарджия, продадох 60 апартамента
Стоилов е минало за Левски, категоричен е той
17.04 | 20:16
Най-четени
-
Лили Иванова взима култова кръчма в Бургас под наем
Целта е да се реализира модерен обект, изпълняващ специфични художествени и творчески функции
17.04 | 14:50
-
Иван Матов хвърли оставка като зам.-кмет на София по строителството
По рано стана ясно, че кметът Васил Терзиев е отнел правото на заместника си да възлага...
17.04 | 17:15
-
Трети опит за старт на делото „Дебора“
Георги Георгиев е обвинен в насилие над Дебора Михайлова от Стара Загора.
17.04 | 11:30