БЧК и посолството на САЩ с масирана информационна кампания за коронавируса 26.01 | 15:44

Целите й са да се подпомогнат уязвимите групи в борбата с пандемията, до обществото да достигат реални данни, а не фалшиви новини, да се увеличи способността за реакции при кризисни ситуации и др.

От iNews.bg

Българският Червен кръст (БЧК) и американското посолство дадоха старт на информационна кампания за COVID-19. Тя се превежда под мотото "Направи го за тези, които обичаш", която е част от по-мащабната програма "Дейности в отговор на COVID-19" на БЧК, която се финансира от Американската агенция за международно развитие (USAID) и е подкрепена от Международната Федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец (МФЧК/ЧП).

Предвид усложнената обстановка с коронавируса тя бе представена на онлайн пресконференция, в която се включиха лично председателят на БЧК акад. Христо Григоров и посланикът на САЩ у нас Н.Пр. Херо Мустафа. Двамата се обединиха около мнението, че в момента информираността на обществото по отношение на всичко около пандемията е от изключително голямо значение, за да могат хората да действат и живеят адекватно спрямо ситуацията и да взимат решения, базирани на точна информация от сигурни източници и да не се поддават на фалшивите новини, които заливат интернет.

"От една година съм в България и се подготвях доста за пристигането си и работата си тук. Но за такава пандемия не можех да бъда подготвена", подчерта посланик Мустафа. Тя подчерта, че предвид пандемията е изключително важно да се засилват връзките между България и САЩ, между двата народа. В тази връзка дипломатът отбеляза, че САЩ са започнали да подпомагат България в борбата с коронавируса още през май м.г., когато за страната ни са били отпуснати 500 000 долара. Към тази сума трябва да се прибави и допълнителният 1 млн. лв., осигурени от Българския дарителски фонд, USAID, Американската търговска камара в България (AmCham) и фондация "Америка за България". Сумата бе предоставена на 112 български организации, ангажирани с борбата срещу COVID-19”, отбеляза Херо Мустафа. Още 1 млн. лв. са били осигурени в рамките на кампанията "Възстановяваме се заедно", която отново се реализира в партньорство с фондация "Америка за България". Изпълнението j е започнало през ноември м.г. и към момента продължава, а основната цел е осигуряване на медицински консумативи и др. подобни продукти за борбата с коронавирусната пандемия, стана ясно още от думите на Херо Мустафа.

Новата информационна кампания "Направи го за тези, които обичаш" започва след одобрено и спечелено проектно предложение и ще се финансира от USAID, обясни координаторът на програмата Деница Баръмова, която е и част от Българският младежки Червен кръст. Тя ще съдържа 4 компонента, каквито дейности БЧК вече извършва в рамките на работата си срещу разпространението на COVID-19. Първият е предоставяне на хигиенни пакети за хората от уязвими общности у нас плюс провеждането на сесии за хигиенни и превантивни практики с представители на тези общности (хора в социалноуязвими ситуации и засегнати от коронакризата, ромски общности, деца в риск и такива от уязвими семейства, мигранти и търсещи закрила лица, нуждаещи се от психосоциална подкрепа и психологически консултации и др.).

Вторият цели създаването на психологическа устойчивост у хората заради дългия период на пандемията и създадените заради това натоварвания и стрес. В тази връзка БЧК прави национална безплатна гореща линия и национален чат, които да бъдат в помощ на обществото, чрез които да се предоставят психологически консултации и психологична подкрепа.

Трятият компонент е насочен към обучението за реакции при кризисни ситуации. Целта е обществото да бъде подготвено и само да може да се организира при възникването на такива или подобни обстоятелства. В рамките на този компонент от програмата се реализира и мащабна информационна кампания.

Последният четвърти основен компонент на кампанията "Направи го за тези, които обичаш" включва допълнителна подготовка на БЧК за реакции при кризи, подготовка на доброволци, създаването на кризисен оперативен център (по което вече се работи) и подготовката на организация за подпомагане с ваучерни и кешови системи при кризи.

Голяма част от тези дейности реално вече се изпълняват от БЧК и партньорите на организацията, а със старта на новата кампания те ще бъдат продължени и ще достигнат до по-голям брой хора, отбеляза Деница Баръмова.

Кампанията се реализира и в партньорство с Националната мрежа на здравните медиатори, държавни институции, местни власти и медии, сред които и Novinite Group.

Тя допълни, че новата кампания ще продължи до март т.г., а сред основните й цели е да се постави акцент върху необходимостта и важността на противоепидемичните мерки и тяхното спазване, като паралелно с това на обществото се предостави надеждна информация за коронавируса. Друг акцент в "Направи го за тези, които обичаш" е борбата срещу фалшивите новини, а целта на всичко заедно е да предизвика лична и емоционална реакция у всеки човек в България.

"Продължаваме сега, защото ситуацията в момента го предполага. Мерките трябва да се спазват, маските трябва да се носят правилно, да се дезинфекцираме правилно", отбеляза още Баръмова. От своя страна председателят на ваксинационния щаб проф. Красимир Гигов, който също присъства на онлайн пресконференцията, подчерта: "Това е една жестока пандемия. И ако не сме всички заедно, тя ще ни смаже. Мерките към момента дават резултат, но това трябва да продължи да е така".  

Водещи

Най-четени