Бакшишите настояват: Всяка такси стоянка в градовете да е снабдена с химическа тоалетна 24.06 | 10:45

е. Според Ризов Околовръстното шосе на София е подходящо за изграждането на първите такива

От iNews.bg

Всяка такси стоянка в градовете да е снабдена с химическа тоалетна. За това настояват от едно от най-големите таксиметрови сдружения у нас "Съюз Такси".

Според "Съюз Такси" на всяка таксиметрова стоянка, преди нейното начало или след нейния край, трябва да има кабинка за физиологични нужди. За тоалетната трябва да се оформя джоб в тротоара или тя да е разположена на удобно място в близост. Всички такива тоалетни в съответното населено място трябва се отключват с един и същ ключ. Според бранша броят на дубликатите на тези ключове трябва да е равен на броя на таксиметровите автомобили в общината. Така те ще могат да се ползват само от таксиметровите водачи на смяна.

Ключовете ще се държат от всеки собственик, свалил автомобила си от регистъра за таксита, и ще се дават на всеки следващ регистрирал се. От бранша предлагат и обслужването на тоалетните да става между 22 и 6 ч., когато се извършва и сметоизвозването, за да не се пречи на движението. Исканията на съюза вече са представени в Столична община, а предстои и поставянето им пред ръководствата на кметовете на останалите големи градове.

Ток
Таксиметровите водачи настояват и общините приоритетно да започнат да изграждат зарядни станции за автомобили при стоянките. Идеята е на тях да могат да зареждат само таксита. Достъпът до зарядното ще е с карта, която ще се дава само за регистрираните таксиметрови автомобили на същия принцип като ключа за тоалетните. Зарядните ще бъдат обсъдени днес на среща в Столична община, на която кметът Васил Терзиев ще бъде запознат с цялостното виждане на бранша за насърчаване на електромобилността в столицата.

Станции
На срещата от такси компаниите ще запознаят кмета с плановете си за преоборудване на автопарковете си с електромобили и пречките, които липсата на обществени зарядни станции им създават. Основни пречки за масовото им внедряване са липсата на обществени бързи зарядни станции и високите цени за зареждане на съществуващите частни станции. "Досега Столична община не е изработила политика за публична бърза зарядна инфраструктура, което води до високи цени на зареждане и недостатъчен капацитет на електрическите мрежи", каза за "Телеграф" Кирил Ризов от "Съюз Такси". Заедно с партньорски организации от съюза искат с подкрепа от общината и Българската банка за развитие на общински терени да се изградят няколко обществени парка за бързо зареждане. Според Ризов Околовръстното шосе на София е подходящо за изграждането на първите такива.