Банките блокират сметките ни и оставаме без пари, при положение, че не направим това 28.09 | 11:15
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият

Банки у нас блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни. От БНБ съобщиха, че обновяването на информацията е заради Закона за мерките срещу изпирането на пари.
С блокирани сметки се оказват хора, които не са получили никаква информация от банките. Парадоксалното е, че сметки се блокират, дори ако клиентите нямат никакви промени в личните данни, като например сменени адреси или пък лични карти.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият. За да се избегне това, използват всички възможни канали за комуникация.
Мария Кирилова е от късметлиите - успява да актуализира данните си преди да ѝ блокират сметката. Първоначално не обръща внимание на мейла, който получава. Нейна приятелка, клиент на същата банка, обаче остава изненадана на бензиностанция с блокирана сметка. Така и Мария разбира, че писмото не е интернет атака с цел кражба на данни.
"Ще се наложи временно да ограничим нарежданията за трансакция от сметките ви в банката”. Такова съобщение получих на 7-и. Последва още един мейл на 14-и. Не изглеждаше сериозно. Но накрая изненадата беше сериозна”, обяснява Мария, цитирана от Нова телевизия.
От колцентъра на банката обясняват, че актуализацията може да стане и чрез мобилното приложение, стига клиентът да има такова. "Може и след срока, но дотогава сметката ще е блокирана”, уточняват оттам. Оказва се обаче, че и да се ползва мобилното приложение, сметката пак може да бъде блокирана.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако банките не могат да осигурят актуализация на данните на своите клиенти, те са длъжни да закрият сметките им, но тъй като това не е в интерес нито на банките, нито на клиентите полагат много усилия, за да влязат в контакт с тях.
От БНБ, които следят работата на банките у нас, заявиха, че комуникацията банка/клиент се определя при сключването на договора между двете страни и централната банка няма компетенции да се намесва в тези отношения.
Съветът на експертите е дори да не сме получавали съобщение от обслужващата банка, да се свържем с нея. И въпреки че тези конкретни мейли се оказаха истински, да не се предоверяваме на електронна информация, за да не станем наистина жертва на измама.
Водещи
-
"Галъп": Президентът дебне в засада
Знамената на т. нар. партии от демократичната общност изгарят едно след друго, казва...
27.06 | 17:59
-
Гуцанов: Най-важно е сляпо-глухите хора да бъдат приобщени чрез социалните предприятия
По думите на министъра приобщаването на тази група може да стане чрез социалните предприятия,...
27.06 | 17:40
-
Нов нелегален "дом на ужасите": Изясняват чия собственост е обектът
Домът никога не е разполагал с лиценз, заяви вчера социалният министър Борислав Гуцанов
27.06 | 17:20
-
В България гнездят 47 двойки от застрашения в световен мащаб царски орел
За сравнение преди 25 години те са били едва осем
27.06 | 17:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов направи остри изявления срещу управлението в България
Критики към политически лидери
27.06 | 12:15
-
Радев пита: Къде са парите – за свлачища, язовири
На въпрос дали критиките му са насочени към лидера на партия ГЕРБ Бойко Борисов, Радев...
27.06 | 14:15
-
Започнаха нови ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия"
Завършване на ремонта край Сливен
27.06 | 09:59
-
Дъжд от оставки в ПП
А идеите и принципите, които обединяваха хората по структурите в страната, сякаш останаха на...
27.06 | 12:59