Без гратисчии в нощния градски транспорт на София (МАРШРУТИ/РАЗПИСАНИЯ) 04.04 | 16:30

Вместо перфоратори, автобусите ще имат кондуктори

От iNews.bg

Съществена разлика ще има между нощния и дневния градски транспорт в София. И тя е, че в автобусите, които ще се движат от тази събота в малките часове, няма да има пътници, които ще се возят гратис. За разлика от традиционното от десетилетия самотаксуване в столичните трамваи, тролеи и автобуси, което става чрез перфориране на билетче, а отскоро и с електронни карти, нощните рейсове ще бъдат с кондуктори. Което е практика, доста разпространена сред останалите градове на страната. Именно касиерите ще продават билета от 2 лева. Така в автобусите няма да се возят пътници без карта или билет.

Днес бе представен финалният вариант на наредбата на градския транспорт, който ще бъде разглеждан на утрешното заседание на Столичния общинския съвет, предаде БГНЕС. В нея се конкретизират всички текстове, свързани с нощния транспорт. Линиите са 4, цената на картата за ползването на този транспорт ще бъде 2 лв., във всеки автобус ще има контрольор, който ще продава картата и ще следи да няма нередовни пътници. Тя важи за четирите линии и с една карта човек може да се прикачва на друга линия през цялата нощ.

Председателят на СОС Елен Герджиков подчерта, че на 7 април всичко ще бъде готово и услугата стартира. "Силно се надяваме, че тя ще бъде припозната като полезна от софиянци и след експерименталния срок, за който е гласувана, а именно 9 месеца, до края на годината, тя ще стане постоянна и ако има нужда може да се мисли за въвеждането на допълнителни линии и допълнителни подобрения, за които самата експлоатация е показала, че са необходими”, обясни той.

С приемане на наредбата, според Герджиков, се слага край на санкционирането на пътници, които използват карта за една линия, но пътуват с друго превозно средство по същата линия. Така, ако досега пътник можеше да ползва билет, има изискване, освен маршрута на двете линии да съвпадат и спирките да съвпадат. "Новата наредба казва дефинитивно, че единственото изискване, за да се ползва тази карта за една линия на друго превозно средство на друга линия е тези трасета да съвпадат, и в отсечките на трасетата, в които те съвпадат, отпада изискването и спирките да съвпадат”, обясни Герджиков. Така, ако имате карта за една линия за трамвай номер 5 например, ще можете да ползвате по цялото продължение на бул. "Цар Борис Трети" и автобус 260.

Глобата за нередовен пътник става максималната разрешена от закона, а именно 50 лв. По време на консултации е постъпило и експертно предложение глобата, която се плаща на място, на контрольор да бъде 30 лв., а не както досега 40 лв. Герджиков посочи, че важно напомняне е условията, по които се ползват буферните паркинги на метрото. Към момента е достатъчно беше притежаване на карта за метро. В новата наредба дефинитивно е казано,ч е това условия е недостатъчно, към него трябва да се прибави и задължително използване на метро.

Точните маршрути на 4-те нощни автобусни линии можете да видите ТУК.

Разписанията на нощния градски транспорт можете да намерите ТУК.

Водещи

Най-четени