Борисов: АМ „Европа“ ще даде пътуване без светофар от Мюнхен и Виена до Бургас и Солун 01.04 | 15:13
Магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, на България ще носи приходи от ТОЛ и винетни такси, подчерта той

"Огромен напредък има по изграждането на АМ "Европа". Най-труден е третият участък от ГКПП "Калотина" до Драгоман, но със завършването на магистралата ще се пътува без светофар от Мюнхен и Виена, през Белград до Бургас и Солун". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа на място строителните дейности по трасето.
Премиерът акцентира, че магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, тъй като е част от Трансевропейския коридор № 10, а на България ще носи и приходи от винетни такси. "Всички виждат какво е направено и мащаба на строителството, което дава работа на стотици работници. Магистралата ще бъде в полза и на хората, и на бизнеса", категоричен бе Борисов.
Премиерът Борисов отбеляза, че изграждането на АМ "Европа" се извършва без да се възпрепятства пътния и жп трафик по трасето. "Ако е било лесно, другите щяха да го направят. Българите строят и го заслужават", посочи още министър-председателят.
Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП "Калотина" до Драгоман започнаха през февруари тази година и екипите на строителя работят максимално мобилизирано обектът да е готов в рамките на година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни строителни дейности, подготовка на земната основа; бетонови, кофражни, армировъчни работи, масивни бетонови и стоманобетонови конструкции.
Вторият 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г – половина година по-рано от предвиденото.
За третия 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година стартира обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите. Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе. Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.
Водещи
-
Важна новина за пенсионните фондове и еврото
"Ние сме абсолютно готови и решени във всяка една таква ситуация да реагираме и съответно да...
11.09 | 16:30
-
"Енерго-Про": От „Български пощи“ не ни превеждат събраните суми за ток
Най-засегнати са възрастните хора
11.09 | 15:30
-
Млад австриец загина при инцидент в България
"Обичам приключенията“, споделя Мориц в едно от последните си послания, обяснявайки какво го...
11.09 | 14:59
Най-четени
-
ДБ призоваха: Има само една достойна стъпка - моментална оставка на МВР министъра
По думите на Мирчев ресорното министерство се е превърнало в една фасада.
11.09 | 10:15
-
Желязков: Съпротивата срещу еврото е политическа, а не икономическа
Той подчерта, че опонентите на еврото използват темата преди всичко за политически цели, за да...
11.09 | 12:00
-
Седмица след дерайлирането на трамвая в София: Обвиняемият се изправя отново пред съда
Случаят е от 2 септември и се разигра в района на румънското посолство. По чудо няма...
11.09 | 10:30
-
Как се отчита потреблението на топлата вода при профилактика?
"Когато има авария и до апартамента ни не стига топла вода, кранчето на топлата вода трябва да...
11.09 | 12:45