Борисов: Наесен само по магистрала между Благоевград и Симитли 02.03 | 11:12
През септември ще бъде пуснато движението през вече наполовина готовия тунел „Железница“
През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. "От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин", посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.
Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания. "Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод", напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото. "Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили", категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.
Тунел "Железница" на АМ "Струма" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 г., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел "Железница" вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената "сбойка" на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Водещи
-
Пенсионерите да се разбързат, днес изтича важен срок
Тъй като много често пенсионерите не са информирани за това обстоятелство, е важно да се знае,...
20.01 | 14:57
-
Росен Желязков ще бъде на двудневно работно посещение в Страсбург
Премиерът Росен Желязков ще представи основните приоритети на българското правителство. Фокус...
20.01 | 14:45
-
НСО обяви 30 свободни позиции за служители по охрана и шофьори
Кандидатите трябва да са пълнолетни български граждани, неосъждани, физически и психологически...
20.01 | 14:30
-
Съдът в Търговище призна за невинна 35-годишната акушерка, обвинена за смъртта на новородено
Тричленен състав на окръжния съд призна обвиняемата за невинна по повдигнатите ѝ обвинения.
20.01 | 14:15
Най-четени
-
Ивайло Иванов вече не е част от ръководния екип на Министерството на вътрешните работи
Той подаде оставка като началник на кабинета на вътрешния министър Даниел Митов, съобщиха от...
20.01 | 13:00
-
Отбелязваме един от най-значимите зимни празници в българския народен календар - Петльовден
Странджанските традиции
20.01 | 10:15
-
Слънчево и сравнително топло над цялата страна
20.01 | 08:00
-
Производители: Не е нормално един прекупвач да получава повече от нас
"Не е нормално един прекупвач да получава повече от производителя, заяви Чаушев.
20.01 | 11:15