Борисов: Наесен само по магистрала между Благоевград и Симитли 02.03 | 11:12
През септември ще бъде пуснато движението през вече наполовина готовия тунел „Железница“
През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. "От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин", посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.
Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания. "Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод", напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото. "Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили", категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.
Тунел "Железница" на АМ "Струма" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 г., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел "Железница" вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената "сбойка" на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Водещи
-
bTV премахна Цънцарова от лицата на телевизията
Снимката на Цънцарова е премахната от раздела "Лицата на bTV" в сайта на телевизията. Там все...
23.12 | 17:40
-
Двойно са поскъпнали някои лекарства у нас за последните месеци
Причините не са свързани с еврото, а с липсата на контрол на цената на производителя
23.12 | 17:19
-
Евелина Славкова: Малките партии губят при нов проект на Радев
Славкова посочи, че т.нар. "санитарен кордон" срещу Делян Пеевски вече е бил реализиран на...
23.12 | 16:59
-
КЗК се произнесе в полза на Столична община по поръчката за сметопочистване в София
Процедурата за Зона 4
23.12 | 16:45
Най-четени
-
Борисов: Комисията за противодействия на корупцията не трябва да същестува
Повод за неговия коментар са нейните искания за прекратяване на мандата на варненския кмет...
23.12 | 12:30
-
Проф. Тодор Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично у нас
Той подчерта, че е много добър фактът, че много хора вече са ваксинирани
23.12 | 10:30
-
Нощен труд - заплащането минава в евро от 2026 г.
Измененията са свързани със синхронизирането на нормативния акт със Закона за въвеждането на...
23.12 | 14:30