Борисов отговори на репликите на Радев от Шипка 03.03 | 14:40
Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа, каза премиерът

бб"Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа напредъка на строителството на АМ "Хемус" в трасето между Боаза и пътя Плевен – Ловеч.
"По-свободни българите не са били. Свободата е и отговорност. Днес за пореден път някои искат да изопачат истината, че е забранено да се празнува", подчерта премиерът Борисов, опровергавайки опитите за манипулация, че е забранено на българските граждани да се изкачат на историческия връх. "Фактът, че тези, които го коментират, са там, където искат и никой не ги е спрял – е показателен. Такива лъжци, такива манипулатори! Затова аз обичам да показваме – това е българинът, работещ и правещ сам своята история", изтъкна министър-председателят.
Премиерът Борисов посочи, че Шипка е издигнат за почит, не за омраза и днешният национален празник е ден за обединение, а не за политиканстване.
"Строим огромни и мащабни съоръжения. На Трети март българите могат да са горди с нашите строители, инженери, проектанти. Това, което сме построили, ще остане и хората години наред ще се движат по магистрала "Хемус", подчерта още Борисов.
Премиерът направи оглед на трасето между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е с дължина от 51,5 км и е обособено в три участъка. Борисов изтъкна, че същевременно активно продължа изграждането на всички важни инфраструктурни проекти като магистралите "Струма", "Хемус, "Европа", както и пътищата в Северозападна България.
"Докато другите говорят, ние работим и хората виждат резултатите", отбеляза министър-председателят Борисов, с когото на място беше и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той информира премиера, че в първия от трите участъка - между п.в. "Боаза" до п.в. "Дерманци", който е и с дължина над 15 км, вече се полагат асфалтовите пластове.
"Вижда се изключителен напредък. Много скоро по трасето, което сме строили 2 години, хората ще минават за 2 минути и ще се любуват на природата", подчерта Борисов.
Вторият участък е от края на п. в. "Дерманци" до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец и е с дължина 19,2 км. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете.
Третия участък е с дължина 17 км и е от п. в. "Каленик" до връзката Плевен – Ловеч и п.в. "Плевен". Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете, доставка и монтаж на главни греди, армировъчни работи и бетонови работи по пътните плочи.
Продължават и строителните, и подготвителните дейности в останалата част на магистралата. В следващите три участъка от п. в. "Плевен" до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и направа на временни пътища. За последните три участъка от АМ "Хемус" – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел "Буховци", продължават проучвателно-проектантските работи по изготвяне на технически проекти.
Строителството на участъка от 16,32 км между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово" на територията на областите Търговище и Шумен напредва и се очаква той да е готов в средата на 2021 г.
Цялостното изграждане на АМ "Хемус" до 2024 г. е основен приоритет на правителството. Бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация.
По-рано днес премиерът Борисов провери и напредъка на ремонта на тръбата в посока София на тунел "Витиня" на АМ "Хемус”, който се очаква да приключи през втората половина на месец март. "Вече всичко е на асфалт, вентилатори, противопожарни системи, интернет има навсякъде по най-съвременните методи е строено", отбеляза министър-председателят Борисов.
Изпълнена е над 33 600 кв. м хидроизолация по цялата дължина на лявата тунелна тръба. Монтират се армировъчни мрежи - част от новата първична носеща облицовка с дебели 15 см. Същата се изпълнява чрез торкретиране на три пласта.
Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. Премиерът Борисов провери и ремонтираните мостове на автомагистрала "Хемус", които също бяха изцяло реновирани.
Водещи
-
Пето място за Милена Тодорова на Световното първенство по биатлон
Тя постигна един от най-големите успехи в българския спорт за 2025 г
23.02 | 18:00
-
Ще трябва ли България да плати 4 млрд. евро на измамените от Ружа Игнатова?
Измамените от криптокралицата възнамеряват да изправят страната ни пред съда на Европейския...
23.02 | 17:40
-
Млад скиор загина на пистата Мечи чал в Чепеларе
Най-вероятно мъжът е паднал при спускане
23.02 | 16:20
-
"Мечти" спечели наградата "Златна мечка" за най-добър филм на "Берлинале"
Норвежкият филм разказва за млада жена, която се влюбва в своя учител, но чувствата на...
23.02 | 17:00
Най-четени
-
Костадинов: Ситуацията е като по време на Априлското въстание
По нареждане на Борисов бяха арестувани и унижавани наши хора, заяви лидерът на "Възраждане"
23.02 | 11:40
-
Първан Симеонов: Протестът на "Възраждане" ще уплаши и ще има обратен ефект
Все още чуваме ехото на изборите, каза социологът
23.02 | 13:58
-
Официално откриване на новия български храм в Лондон "Свети Йоан Рилски"
Патриарх Даниил ще отслужи първата Света литургия
23.02 | 11:00