Борисов отговори на репликите на Радев от Шипка 03.03 | 14:40
Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа, каза премиерът
бб"Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа напредъка на строителството на АМ "Хемус" в трасето между Боаза и пътя Плевен – Ловеч.
"По-свободни българите не са били. Свободата е и отговорност. Днес за пореден път някои искат да изопачат истината, че е забранено да се празнува", подчерта премиерът Борисов, опровергавайки опитите за манипулация, че е забранено на българските граждани да се изкачат на историческия връх. "Фактът, че тези, които го коментират, са там, където искат и никой не ги е спрял – е показателен. Такива лъжци, такива манипулатори! Затова аз обичам да показваме – това е българинът, работещ и правещ сам своята история", изтъкна министър-председателят.
Премиерът Борисов посочи, че Шипка е издигнат за почит, не за омраза и днешният национален празник е ден за обединение, а не за политиканстване.
"Строим огромни и мащабни съоръжения. На Трети март българите могат да са горди с нашите строители, инженери, проектанти. Това, което сме построили, ще остане и хората години наред ще се движат по магистрала "Хемус", подчерта още Борисов.
Премиерът направи оглед на трасето между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е с дължина от 51,5 км и е обособено в три участъка. Борисов изтъкна, че същевременно активно продължа изграждането на всички важни инфраструктурни проекти като магистралите "Струма", "Хемус, "Европа", както и пътищата в Северозападна България.
"Докато другите говорят, ние работим и хората виждат резултатите", отбеляза министър-председателят Борисов, с когото на място беше и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той информира премиера, че в първия от трите участъка - между п.в. "Боаза" до п.в. "Дерманци", който е и с дължина над 15 км, вече се полагат асфалтовите пластове.
"Вижда се изключителен напредък. Много скоро по трасето, което сме строили 2 години, хората ще минават за 2 минути и ще се любуват на природата", подчерта Борисов.
Вторият участък е от края на п. в. "Дерманци" до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец и е с дължина 19,2 км. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете.
Третия участък е с дължина 17 км и е от п. в. "Каленик" до връзката Плевен – Ловеч и п.в. "Плевен". Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете, доставка и монтаж на главни греди, армировъчни работи и бетонови работи по пътните плочи.
Продължават и строителните, и подготвителните дейности в останалата част на магистралата. В следващите три участъка от п. в. "Плевен" до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и направа на временни пътища. За последните три участъка от АМ "Хемус" – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел "Буховци", продължават проучвателно-проектантските работи по изготвяне на технически проекти.
Строителството на участъка от 16,32 км между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово" на територията на областите Търговище и Шумен напредва и се очаква той да е готов в средата на 2021 г.
Цялостното изграждане на АМ "Хемус" до 2024 г. е основен приоритет на правителството. Бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация.
По-рано днес премиерът Борисов провери и напредъка на ремонта на тръбата в посока София на тунел "Витиня" на АМ "Хемус”, който се очаква да приключи през втората половина на месец март. "Вече всичко е на асфалт, вентилатори, противопожарни системи, интернет има навсякъде по най-съвременните методи е строено", отбеляза министър-председателят Борисов.
Изпълнена е над 33 600 кв. м хидроизолация по цялата дължина на лявата тунелна тръба. Монтират се армировъчни мрежи - част от новата първична носеща облицовка с дебели 15 см. Същата се изпълнява чрез торкретиране на три пласта.
Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. Премиерът Борисов провери и ремонтираните мостове на автомагистрала "Хемус", които също бяха изцяло реновирани.
Водещи
-
Пламен Димитров: Очаква се да има национална вълна от протести
“Социалното недоволство ще избухне и ние ще го водим”, закани се президентът на КНСБ.
26.12 | 18:00
-
Въвежда се задължителен тест за алергия преди боядисване във фризьорски салон от догодина
От бранша предупреждават, че някои от изискванията са непосилни и може да се стигне до...
26.12 | 18:00
-
При минус 8° спасиха двама премръзнали туристи под Черни връх
От агенцията уточняват, че става дума за мъже, които са били облечени с дънки, анцуг и по...
26.12 | 17:30
-
Печатницата на БНБ продължава работа и след въвеждането на еврото
Машините за банкноти са универсални и не се нарязват, сменят се само печатните форми
26.12 | 16:30
Най-четени
-
Сняг и заледени пътища затрудниха движението в страната 3
Засегнати бяха отделни населени места в областите Видин, Монтана и Враца.
26.12 | 10:15
-
Проф. Рачев: Очакват ни ледени дни в цялата страна
И посочи студен фронт на картата, който според него може да предизвика леки превалявания на...
26.12 | 13:00
-
Телевизиите в бясна конкуренция в новогодишната нощ
Много звезди и хубава музика ще има и в празничната програма на Нова тв. В навечерието на...
26.12 | 13:15
-
Временно е затворен Проходът на Републиката заради катастрофирал камион
Причината е катастрофирал камион, уточняват от агенцията. Превозните средства изчакват на...
26.12 | 15:15