Бъдещето на частния пътнически железопътен транспорт в България остава неясно 11.10 | 17:15
Предвид различните предизвикателства, с които се сблъсква, компанията подхожда предпазливо към определянето на срокове за реалното стартиране на пътническите превози.

Бъдещето на частния пътнически железопътен транспорт в България остава неясно, въпреки скорошните тестови пътувания. ПИМК Рейл Експрес, компанията, притежаваща лиценз за пътнически превози, продължава да се подготвя за стартирането на услугата си, но конкретна дата все още не е обявена.
Васил Лясков, изпълнителен директор на ПИМК Рейл Експрес, сподели пред Радио Пловдив подробности за текущото състояние на проекта. "Надяваме се скоро. Все още не можем да дадем конкретна дата за това. Все още сме в процес на оптимизиране на целия бизнес модел", заяви Лясков.
Основната пречка пред стартирането на услугата се оказва недостигът на подвижен състав на пазара. Това затруднение е довело до забавяне на тестовото пътуване между гара "Тодор Каблешков" и град Пазарджик, осъществено наскоро.
Въпреки трудностите, компанията е успяла да придобие два вагона от Полша, които преди това са били собственост на германския железопътен гигант Deutsche Bahn. По време на тестовото пътуване влакът е достигнал скорост от 130 километра в час, преодолявайки разстоянието за около 14 минути.
"Целта беше да защитим лиценза си и да тестваме подвижния състав и смятаме, че беше успешно", допълни Лясков. Той подчерта, че железопътната линия в този участък е модернизирана и позволява по-бързо движение.
Предвид различните предизвикателства, с които се сблъсква, компанията подхожда предпазливо към определянето на срокове за реалното стартиране на пътническите превози.
ПИМК Рейл Експрес си поставя за цел да създаде услуга, която пазарът да изпита. "Самият пътник трябва да бъде привлечен обратно. Ако ние можем да си напълним влаковете, логично е, че този модел ще работи и ще е икономически изгоден", коментира Васил Лясков.
Развитието на частния железопътен транспорт в България се следи с интерес от обществеността и експертите в бранша. Успехът на подобна инициатива би могъл да доведе до повишаване на конкуренцията в сектора и потенциално подобряване на качеството на услугите за пътниците.
Водещи
-
София е най-опасният град за децата в Европа
София е на дъното и при обезопасяването на велоалеите, отбелязва международно проучване
25.05 | 18:00
-
Светлана Гущерова иска триъгълно лице
Тя буквално не излизала от клиниките за естетика, твърди клюката
25.05 | 17:40
-
Сбогуваме се с Кирил Ивков в четвъртък
„Синята” легенда си отиде от този свят на 78-годишна възраст
25.05 | 17:20
-
Всеки ден четирима българи умират от хепатит заради ненавременно лечение
Д-р Аспарух Илиев коментира стряскащите данни за тази болест, както и за другите опасности,...
25.05 | 17:00
Най-четени
-
Нинова: Пеевски е ключовата фигура, Борисов е притиснат и ще приключи като Доган
"Непокорна България" е за референдум за еврото, подчерта тя
25.05 | 12:40
-
Медицинските сестри излизат на ефективен протест по подобие на софийските шофьори
От Синдиката на българските медицински специалисти искат заплатите им да са 150% от средната...
25.05 | 16:00
-
Кокаин е открит в починалия абитуриент в Слънчев бряг
19-годишният младеж издъхна в линейка на път за болница
25.05 | 15:30