Бъдещето на частния пътнически железопътен транспорт в България остава неясно 11.10 | 17:15
Предвид различните предизвикателства, с които се сблъсква, компанията подхожда предпазливо към определянето на срокове за реалното стартиране на пътническите превози.
![Бъдещето на частния пътнически железопътен транспорт в България остава неясно](http://inews.bg/pictures/955028-1_1004.jpg)
Бъдещето на частния пътнически железопътен транспорт в България остава неясно, въпреки скорошните тестови пътувания. ПИМК Рейл Експрес, компанията, притежаваща лиценз за пътнически превози, продължава да се подготвя за стартирането на услугата си, но конкретна дата все още не е обявена.
Васил Лясков, изпълнителен директор на ПИМК Рейл Експрес, сподели пред Радио Пловдив подробности за текущото състояние на проекта. "Надяваме се скоро. Все още не можем да дадем конкретна дата за това. Все още сме в процес на оптимизиране на целия бизнес модел", заяви Лясков.
Основната пречка пред стартирането на услугата се оказва недостигът на подвижен състав на пазара. Това затруднение е довело до забавяне на тестовото пътуване между гара "Тодор Каблешков" и град Пазарджик, осъществено наскоро.
Въпреки трудностите, компанията е успяла да придобие два вагона от Полша, които преди това са били собственост на германския железопътен гигант Deutsche Bahn. По време на тестовото пътуване влакът е достигнал скорост от 130 километра в час, преодолявайки разстоянието за около 14 минути.
"Целта беше да защитим лиценза си и да тестваме подвижния състав и смятаме, че беше успешно", допълни Лясков. Той подчерта, че железопътната линия в този участък е модернизирана и позволява по-бързо движение.
Предвид различните предизвикателства, с които се сблъсква, компанията подхожда предпазливо към определянето на срокове за реалното стартиране на пътническите превози.
ПИМК Рейл Експрес си поставя за цел да създаде услуга, която пазарът да изпита. "Самият пътник трябва да бъде привлечен обратно. Ако ние можем да си напълним влаковете, логично е, че този модел ще работи и ще е икономически изгоден", коментира Васил Лясков.
Развитието на частния железопътен транспорт в България се следи с интерес от обществеността и експертите в бранша. Успехът на подобна инициатива би могъл да доведе до повишаване на конкуренцията в сектора и потенциално подобряване на качеството на услугите за пътниците.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни
10.02 | 15:30