Българите малко по-големи оптимисти за работата и джоба си 08.02 | 12:53

Хората мислят по-открито за покупка на кола, вила или ремонт у дома

От iNews.bg

През януари 2019 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.9 пункта спрямо равнището си от октомври 2018 г., като при населението в градовете увеличението е 1.0 пункт, а при населението в селата - 2.9 пункта. Според оценките на потребителите има известна положителна промяна в общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, съобщиха от Националния статистически институт (НСИ).

Очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано. По отношение на очакванията за безработица в страната през следващите дванадесет месеца са, че тя ще остане приблизително на равнището си от октомври 2018 година.

Относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца оценките на потребителите са по-резервирани спрямо предходното наблюдение, докато очакванията им за следващите дванадесет месеца се подобряват.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по- неблагоприятни (балансовият показател се покачва с 4.4 пункта). Същевременно обаче инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

През януари анкетата регистрира известно подобрение в намеренията на потребителите да извършват разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за "покупка на кола", за "покупка или построяване на жилище (вила)" и за "подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца.

Водещи

Най-четени