Българите се оплакват най-вече от некачествени продукти 27.05 | 17:58

Почти 600 жалби има на горещата линия само за месец работа на БАБХ

От Ивайло Ачев

През първия месец работа (18 април – 18 май) на телефона на потребителя (0700 122 99) към Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ) и чрез формата за онлайн сигнали са приети 594 сигнали и запитвания от граждани. Обработени са 559 от тях, а 35 са в процес на обработка, съобщават от БАБХ.

Пиковият период на постъпване на сигнали е бил през почивните дни около Великденските празници – 22, 23, 24 и 25 април. Най-честите сигнали са свързани с некачествени продукти според преценката на потребителя – общо 145 броя. Сигналите за развалени продукти или продукти с необичайно съдържание са 108 броя. 32 обаждания са регистрирани за продукти с изтекъл срок на годност.

Сигналите за хранителни продукти, хранителни добавки и напитки са преобладаващи – 473 броя, което е близо 96% от общо 495 сигнала. 4% или 22 броя са сигналите с друг предмет – проблеми с бездомни кучета, нехуманно отношение към животните, животновъдни обекти, животински пазари и др.

Най-много сигнали и запитвания – 62 на брой, са регистрирани през първия ден (18 април) на работа на телефона. Само през първите две седмици, за периода 18 – 30 април 2011 г., на телефона са постъпили общо 400 сигнала и запитвания.

Най-много постъпили сигнали и запитвания през първия месец има от София-град – общо 267 на брой. Единствената област, от която няма регистрирани обаждания през първия месец, е област Кърджали.

Водещи

Най-четени