Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад
![Бюрокрацията намалява](http://inews.bg/pictures/900910_1004.jpg)
Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Роза, азбуката, химнът: Скритите послания в личните ни карти
Новото поколение български лични карти е снабдено с най-съвременните технологии за сигурност
11.02 | 14:10
-
Росен Желязков се срещна с Джей ди Ванс в Париж
Задълбочаването на стратегическото партньорство между САЩ и България трябва да бъде...
11.02 | 14:00
-
Тази нощ ограничават движението по АМ „Хемус“
Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да пътуват внимателно
11.02 | 13:45
Най-четени
-
Премиерът Росен Желязков е в Париж за Срещата на върха по въпросите на изкуствения интелект
Форумът събира световни лидери, представители на бизнеса, академичните среди и гражданското...
11.02 | 11:15
-
Козлодуй и Криводол първи минаха на евро
11.02 | 08:13
-
Грипната епидемия в страната все още не е отминала, въпреки спада в броя на заболелите
Различни варианти на грип удължават епидемията
11.02 | 09:45
-
Трима участници са застрашени от изгонване още в първия епизод на Hell’s Kitchen
Висок адреналин, удивителни рецепти и трима номинирани белязаха огненото начало на седмия...
11.02 | 09:54