Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад

Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Желязков: Неограничена във времето е обмяната на левовете в евро
Това заяви в отговор на депутатски въпрос премиерът Росен Желязков.
04.07 | 12:30
-
Тръмп: До 24 часа ще стане ясно дали „Хамас” приема окончателното предложение за мир
"Ще видим какво ще се случи, ще разберем през следващите 24 часа".
04.07 | 11:59
-
Очаква се до седмици да стане ясно дали Делян Пеевски ще бъде обявен за единствен председател на ДПС
Адвокатите на Пеевски поискаха, а прокуратурата не възрази, Софийският градски съд да впише в...
04.07 | 11:45
-
Ивелин Михайлов: Вчера Борисов и Пеевски организираха такъв екшън, сякаш снимаха „Под прикритие“
Той разясни, че всичко това се е случило, защото колите били облепени със стикери, насочени...
04.07 | 11:30
Най-четени
-
Пълна блокада на Белград, Нови Сад и Ниш
Президентът подчерта, че държавата ще продължи да уважава свободата на изразяване и събиране,...
04.07 | 08:59
-
Депутатите ще гласуват по третия вот на недоверие към кабинета "Желязков"
Темата е провал във фискалната политика и еврозоната.
04.07 | 08:29
-
Мъж е задържан и разпитан от полицията след сигнал за непристойно поведение във влак
Повторен инцидент води до задържане
04.07 | 09:59
-
Дневен хороскоп за 4 юли 2025 година
04.07 | 08:15