Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад

Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Сарафов свика съвещание за катастрофата, при която кола се вряза в автобус в София
Установено бе, че скоростта му е била между 170 и 200 километра в час. Виктор Илиев е с...
02.09 | 14:30
-
Министър Вълчев предлага учебният ден да започва по-късно
Предизвикателства с двусменното обучение
02.09 | 14:00
-
Кметът на Ботевград: Ще адресираме до институциите проблемите на ромската общност
Кметът обясни, че още сутринта са сменени лампите в една градинка, които са чупени два пъти...
02.09 | 13:45
-
Пенсионер стреля с газов пистолет по врата на съседи в София
Съседите разказаха за ужаса
02.09 | 13:30
Най-четени
-
Южнокорейският рапър и певец Psy е арестуван
47-годишният музикант поднесе извинение след ареста си по подозрение в незаконно придобиване...
02.09 | 10:30
-
НОИ превежда майчински и болнични
Ще бъдат захранени и сметките на хората с временна нетрудоспособност /в болнични/
02.09 | 11:59
-
Терзиев: Ще изискам спешни мерки за гарантиране на безопасността на градския транспорт
"Гражданите трябва да се движат спокойно и с доверие, че системата работи за тяхната...
02.09 | 11:15
-
Климатолог прогнозира топло и слънчево време за първия учебен ден
Хубаво време в цяла Европа около 6 септември
02.09 | 09:45