Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад
Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Потресаващи разкази след убийството на Митко от Цалапица
"Нищо, брат. Бих го. Обърна очите и умря"
28.12 | 18:00
-
Брижит Бардо в кадър: Сексимволът, легендата и бунтарката
„Кралица Бардо стои там, където свършва моралът“, пише френската писателка Маргьорит Дюрас...
28.12 | 17:40
-
Заради силния вятър: Изолация се срути върху гаражи и пътека до жилищен блок в Асеновград
„Беше като взрив“, твърдят хора от блока.
28.12 | 17:00
Най-четени
-
Сценарият Румен Радев да използва новогодишното си обръщение, за да обяви старт на партиен проект, е малко вероятен
Първо, новогодишното обръщение е празничен формат и институционален акт на държавния глава
28.12 | 13:58
-
С 30 000 по-малко навлизания на замърсяващи автомобили в „малкия ринг“ в столицата за декември
СО предвижда и девет многоетажни квартални паркинга
28.12 | 13:45
-
Лоши са условия в планините за туризъм
Вятър с пориви над 100 км/ч и опасност от лавини
28.12 | 12:30