Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад

Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Климатолог: Няма да срутят незаконните строежи! Зад тях се крият алчност и много пари
Искали да правят държава с голямо Д, но ние сме с малко, смята Симеон Матев
08.10 | 21:00
-
Ексдепутат катастрофира тежко на АМ "Тракия"
Димитър Найденов от "Демократична България" оцеля по чудо
08.10 | 20:30
-
Вижте всички решения на Министерския съвет от днес
Правителството осигури по 3000 лв. допълнителна помощ на семействата, пострадали от...
08.10 | 20:15
Най-четени
-
ППС: Не тръгвайте към планините! 2
Планинските спасители отново напомнят на туристите да следят актуалната прогноза за времето,...
08.10 | 11:30
-
"Да работим като германците": От ПП-ДБ внесоха законопроект за отпадане на почивните понеделници
Това заяви депутатът Йордан Иванов
08.10 | 16:45
-
Спират достъпа до "Елените" отсега - в 17:00 ч. за цяла нощ
Екипи на МВР ще пазят вилното селище
08.10 | 17:00
-
Полиция влезе в сградата на Община Несебър
В района се наблюдава засилено присъствие на униформени
08.10 | 15:40