Важно за шофьорите! Не пропускайте тази процедура през есента 19.09 | 16:45
Защо това е проблем с безопасността?

С настъпването на есента и зимата правилната работа на фаровете става особено важна. Пътищата често са мокри, стъмва се рано и видимостта се влошава. При такива условия е особено забележимо кой е настроил светлината неправилно. Повечето автомобили имат просто решение – малко регулиращо колело, което много шофьори пренебрегват.
Регулиране на фаровете в стари автомобили
При по-нови машини с ксенон или светодиоди системата автоматично регулира ъгъла на светлина в зависимост от натоварването. Но все още има много автомобили на пътя с халогенни крушки H4 и H7. В тях водачът е длъжен да следи правилната настройка на светлината.
Защо трябва да "завъртите колелото"?
Регулаторът обикновено се намира до превключвателя на фаровете или на панел близо до волана. Върху него има скала - колкото по-голямо е числото, толкова по-нисък е светлинният поток. Логиката е проста: ако колата е силно натоварена отзад, кърмата провисва и носът се издига. Фаровете започват да светят над нормалното, заслепявайки насрещните шофьори и влошавайки осветеността на пътя точно пред колата. В този момент трябва да намалите светлината с помощта на настройката.
Кога е необходима настройка?
Ако в предната част на колата има само шофьор или двама души, поставете го на "0". Когато задните седалки са заети, регулирайте позицията на "1-2". Ако към това се добави зареден багажник, ще трябва да зададете "3-4". А при най-натоварения багажник и пътници понякога се изисква крайното положение - "5". Всичко зависи от дизайна на окачването и разпределението на теглото.
Защо това е проблем с безопасността?
Неправилно конфигурираните фарове са не само неудобство, но и заплаха на пътя. Ослепеният водач може да загуби ориентация за няколко секунди, което при скорост дори 60 км/ч означава десетки метри движение "на сляпо". Освен това, поради твърде високо повдигнатите фарове, ефективността на осветяването на собствената ви лента намалява
Ксенонът и светодиодите понякога имат нужда от регулиране
Съвременните системи почти винаги автоматично регулират ъгъла, така че водачът не трябва да се намесва. Но някои модели предвиждат и ръчна корекция - изисква специални инструменти и знания, така че е по-добре да го поверите на майстори.
Запомнете
Следенето на светлината на фаровете е също толкова важно, колкото налягането в гумите или нивото на маслото. Едно движение на малко колело може не само да подобри видимостта, но и да ви спаси от инцидент на тъмно, отбелязва "Аутомедия".
Водещи
-
Шефът на МИ6: Няма абсолютно никакви доказателства, че Путин иска мирни преговори
Мур, който ще се оттегли от поста си в края на септември, се възползва от прощалната си реч,...
19.09 | 17:59
-
Атанас Запрянов: ВВС са готови за защита от дронове
Проекти за модернизация до 2032 година
19.09 | 17:40
-
КНСБ отчита драстични разлики при ориз, млечни продукти и плодове за август 2025
Динамика на цените през август
19.09 | 17:20
-
НОИ: Нито една пенсия няма да бъде намалена от 1 януари
Омбудсманът Велислава Делчева предупреди присъстващите за възможни телефонни измами, свързани...
19.09 | 17:05
Най-четени
-
Сменяме личния лекар по-лесно
Регистрационната форма за избор на личен лекар ще претърпи техническа преработка, като се...
19.09 | 11:59
-
Бойко Борисов с критика към Делян Пеевски: Никой не си е самодостатъчен
Борисов направи предложение от МОН да забранят излъчването на пленарните заседания, защото се...
19.09 | 09:59
-
Даниел Митов: Никой няма право да докосва полицай
Той бе запитан дали полицаите са уморени и недостатъчно обучени във връзка с трагичния...
19.09 | 14:15
-
Мирчев: България има трима премиери
"Вие знаете, че премиер номер 3 е истинският - голямото Д. Ние ще пуснем въпроси до всички...
19.09 | 10:59