Велоалеи вместо "синя зона" за софиянци? 17.08 | 13:13

Това е една от алтернативите, по които се работи, за да не се налага гражданите да плащат за паркиране

От Кремена Бедерева

Изграждането на велоалеи е една от алтернативите, заедно с метрото и новите тролеи, по които работим, за да не се налага на гражданите да плащат за "синя зона".

Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова при проверката на обновения бул. "Мария Луиза", който е изцяло готов от "Лъвов мост" до Централата гара, а до средата на септември - и до надлез "Надежда", информира БТА.

За първи път в този участък е изградена велоалея по нов начин - с полимербетон. На бул. "Ломско шосе" беше изградена велоалея още миналата година, сега има около 2,5 км нова част - от "Лъвов мост" до надлез "Надежда".

Така общо отсечката за движение на колоездачи ще стане около 4 км и с нея велоалеите в София стават около 30 километра, посочи Йорданка Фандъкова. По думите й предстои изграждане на около 65 км трасета за велосипедисти.

В момента се строят 2 км по бул. "Бъкстон", а финансиране е одобрено за алея по бул. "България", която ще се свърже с тази на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".

Относно проблемите около новите правила за паркиране в София, кметът каза, че е открита за диалог и дори днес (17 август) ще има среща с представители на движение "ДНЕС".

Готова съм да чуя всички разумни предложения, за да не се прави компромис с подреждането на паркирането в центъра и с освобождаването на вредните емисии, добави Йорданка Фандъкова.

Нека се обединим с гражданите, които искат София да бъде чиста и подредена и намерим най-разумния баланс, заяви тя.

Водещи

Най-четени