Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар? 16.01 | 20:16

Денонощие след тежката влакова катастрофа край София състоянието на част от ранените служители на БДЖ остава тежко. Двама души загубиха живота си при сблъсъка. Разследването на мястото приключи, а част от вагоните бяха закарани до гара Кремиковци. Какви са основните версии - по пътя на композицията, останала незасечена от системата за движение на НКЖИ, тръгна екип на NOVA.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
За да се предотвратяват подобни инциденти, в НКЖИ разчитат на комуникацията между локомотива и контролния център. Машинист, пожелал анонимност, изпрати до NOVA видео, показващо как изглежда телефон в кабината на пътнически влак от състава на БДЖ.
Преди години, по времето на социализма, по трасето на инцидента е имало модерни за времето си прибори, които са следели движението, твърди бившият шеф на НКЖИ проф. Ананиев.
"Сега се направи нещо като нищо. В България отдавна трябваше да бъде въведена система за комуникация между локомотивите и системите на инфраструктурите”, посочи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.
По линията, на която се сблъскаха двата товарни влака, се движат и пътнически композиции. Ако в подобен инцидент участват и пасажери, катастрофата ще бъде още по-голяма, пресмятат специалистите. "Може би щяха да загинат стотици”, посочи Ананиев. "Щеше да бъде обявен най-малко тридневен траур”, добави Бунев.
Водещи
-
След шума около разследването на Христо Грозев: Изслушват в НС шефовете на службите
По думите му това е във връзка с журналистическо разследване на Христо Грозев и Роман...
02.06 | 17:59
-
Детски кът ще бъде официално открит на летище „Васил Левски“ Терминал 2
Той е изграден в партньорство с Представителството на Европейската комисия в България.
02.06 | 17:40
-
Утре е денят на данъчна свобода – работим за държавата 154 дни
Рекордни разходи и нов дълг
02.06 | 17:23
-
Две магнитни бури ще ни ударят едновременно
Учените отбелязаха, че едва до вечерта на 4 юни ситуацията с геомагнитното излъчване ще се...
02.06 | 16:59
Най-четени
-
ВКС: Георги Семерджиев вече е в затвора за 20 години 3
Семерджиев беше признат за виновен за причиняване смъртта на Христина и Хариет при катастрофа...
02.06 | 14:59
-
София Прайд 2025 идва по нов начин
Събитието ще се проведе в центъра на София - на пл. „Княз Александър I“, на 14 юни.
02.06 | 12:15
-
Социалните неравенства у нас остават тревожно високи
Намаляват разликите в тоталния коефициент на раждаемост между етническите българи и турците и...
02.06 | 14:15
-
КЗП: Установени са масови нелоялни търговски практики, мерките ще бъдат безкомпромисни
Комисията за защита на потребителите напомня, че контролът ще бъде още по-интензивен в...
02.06 | 15:15