Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар? 16.01 | 20:16

Денонощие след тежката влакова катастрофа край София състоянието на част от ранените служители на БДЖ остава тежко. Двама души загубиха живота си при сблъсъка. Разследването на мястото приключи, а част от вагоните бяха закарани до гара Кремиковци. Какви са основните версии - по пътя на композицията, останала незасечена от системата за движение на НКЖИ, тръгна екип на NOVA.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
За да се предотвратяват подобни инциденти, в НКЖИ разчитат на комуникацията между локомотива и контролния център. Машинист, пожелал анонимност, изпрати до NOVA видео, показващо как изглежда телефон в кабината на пътнически влак от състава на БДЖ.
Преди години, по времето на социализма, по трасето на инцидента е имало модерни за времето си прибори, които са следели движението, твърди бившият шеф на НКЖИ проф. Ананиев.
"Сега се направи нещо като нищо. В България отдавна трябваше да бъде въведена система за комуникация между локомотивите и системите на инфраструктурите”, посочи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.
По линията, на която се сблъскаха двата товарни влака, се движат и пътнически композиции. Ако в подобен инцидент участват и пасажери, катастрофата ще бъде още по-голяма, пресмятат специалистите. "Може би щяха да загинат стотици”, посочи Ананиев. "Щеше да бъде обявен най-малко тридневен траур”, добави Бунев.
Водещи
-
Над 40 компании са заявили интерес за изграждането на Терминал 3 и модернизацията на Терминал 2 на летище „Васил Левски“
Това включва нови зони за пристигащи и заминаващи пътници, централизиран пункт за проверка...
21.10 | 15:30
-
Германия купува още изтребители F-35 за ядрените мисии на НАТО
Замяна на "Tornado" и ядрени мисии
21.10 | 15:00
-
20% от тол камерите не работят
Отговорът на министъра, датиран от 20 октомври, разкрива сериозни пропуски в системата за...
21.10 | 14:45
Най-четени
-
До 1 декември пускат нова автобусна линия №97
Предложението ще бъде разгледано от Общинския съвет (СОС) този четвъртък, 23 октомври.
21.10 | 11:15