Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар? 16.01 | 20:16

Денонощие след тежката влакова катастрофа край София състоянието на част от ранените служители на БДЖ остава тежко. Двама души загубиха живота си при сблъсъка. Разследването на мястото приключи, а част от вагоните бяха закарани до гара Кремиковци. Какви са основните версии - по пътя на композицията, останала незасечена от системата за движение на НКЖИ, тръгна екип на NOVA.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
За да се предотвратяват подобни инциденти, в НКЖИ разчитат на комуникацията между локомотива и контролния център. Машинист, пожелал анонимност, изпрати до NOVA видео, показващо как изглежда телефон в кабината на пътнически влак от състава на БДЖ.
Преди години, по времето на социализма, по трасето на инцидента е имало модерни за времето си прибори, които са следели движението, твърди бившият шеф на НКЖИ проф. Ананиев.
"Сега се направи нещо като нищо. В България отдавна трябваше да бъде въведена система за комуникация между локомотивите и системите на инфраструктурите”, посочи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.
По линията, на която се сблъскаха двата товарни влака, се движат и пътнически композиции. Ако в подобен инцидент участват и пасажери, катастрофата ще бъде още по-голяма, пресмятат специалистите. "Може би щяха да загинат стотици”, посочи Ананиев. "Щеше да бъде обявен най-малко тридневен траур”, добави Бунев.
Водещи
-
Желязков след неуспешния вот срещу кабинета му: Политиката не е сеене на омраза
Мястото на дебата е в парламентарната зала, подчерта премиерът
18.09 | 21:01
-
Зеленски: Украинските войски извършват контраофанзива срещу руските сили на източния фронт
Той не уточни кога е започнала операцията и определи боевете като тежки
18.09 | 20:45
-
Барбутов остава в ареста, пускат Петър Рафаилов под парична гаранция
Те обжалваха мерките „задържане под стража”
18.09 | 20:30
-
Пеевски след вота на недоверие: Това ще е резултатът 3 години и 4 месеца
Следва правителството да работи, парламентът да работи и да има държава, смята той
18.09 | 20:15
Най-четени
-
Василев след словесния сблъсък с Пеевски: Радваме се, че най-сетне се разходи по тротоарите на София
На въпрос докога ще продължи блокадата, той отговори, че за всички депутати е добре всеки ден...
18.09 | 10:30
-
Костадинов: МВР се появява по улиците само при протести или за да дебне шофьори
„Възраждане“ излезе с декларация от парламентарната трибуна във връзка със засиленото...
18.09 | 10:59
-
Български изселници в Турция: Отчаяни сме от партиите в България
Критики към политическия елит
18.09 | 10:15