Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар? 16.01 | 20:16
Денонощие след тежката влакова катастрофа край София състоянието на част от ранените служители на БДЖ остава тежко. Двама души загубиха живота си при сблъсъка. Разследването на мястото приключи, а част от вагоните бяха закарани до гара Кремиковци. Какви са основните версии - по пътя на композицията, останала незасечена от системата за движение на НКЖИ, тръгна екип на NOVA.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
За да се предотвратяват подобни инциденти, в НКЖИ разчитат на комуникацията между локомотива и контролния център. Машинист, пожелал анонимност, изпрати до NOVA видео, показващо как изглежда телефон в кабината на пътнически влак от състава на БДЖ.
Преди години, по времето на социализма, по трасето на инцидента е имало модерни за времето си прибори, които са следели движението, твърди бившият шеф на НКЖИ проф. Ананиев.
"Сега се направи нещо като нищо. В България отдавна трябваше да бъде въведена система за комуникация между локомотивите и системите на инфраструктурите”, посочи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.
По линията, на която се сблъскаха двата товарни влака, се движат и пътнически композиции. Ако в подобен инцидент участват и пасажери, катастрофата ще бъде още по-голяма, пресмятат специалистите. "Може би щяха да загинат стотици”, посочи Ананиев. "Щеше да бъде обявен най-малко тридневен траур”, добави Бунев.
Водещи
-
Ваканцията на 6 и 7 февруари под въпрос?
Писмото не отменя заповедите на кметовете, а препоръчва да се прецизира основанието...
29.01 | 11:30
-
Голяма опасност по софийските улици
Наркотик убиец поголовно се използва в България, а в болниците липсва антидотът "Налоксон", с...
29.01 | 11:15
-
България е на 15-о място по цени на нивите в ЕС
Малта остава с най-скъпата земеделска земя в ЕС
29.01 | 10:45
-
Борисов за заявките за вот на недоверие към кабинета: С огромно нетърпение го очаквам
С огромно нетърпение го очаквам. Така той коментира заявките за вот на недоверия към кабинета...
29.01 | 10:26
Най-четени
-
Православната църква почита двама велики светци
29.01 | 08:20
-
У нас заделяме 21% от доходите си за жилищни разходи
България е на седма позиция, а най-евтино излиза обслужването на едно жилище в Кипър. Близо...
29.01 | 09:15
-
Грипната епидемия в България продължава да се разраства
Община Варна съобщи, че временно преустановява обслужването на автобусни линии 14 А, 23, 36 и...
29.01 | 09:56
-
Температурите ще останат пролетни
29.01 | 07:48