Все още няма твърда версия за кататсрофата с влака в Калояновец 13.07 | 10:04
Не е ясно и кой от двамата машинисти е управлявал влака
"Засега няма определена твърда версия за причините за катастрофата с влака. Но повечето специалисти са категорични, че влакът се е движил с превишена скорост". Това каза в ефира на Нова телевизия министърът на транспорта Данаил Папазов.
Той посочи, че има вероятност инцидентът да е дело на човешка грешка.
"Всичко сочи към превишена скорост, навлизане в една от стрелките с по-висока скорост от допустимата за това място - 40 км. Това е най-новият път на НКЖИ, открит само преди 60 дни, с всички параметри на европейска железница. Няма никакви видими повреди по цялата контактна мрежа, по ж.п. Пътя", каза Папазов.
Все още не е ясно и кой е управлявал локомотива по време на трагичния инцидент.
"Машинистът е изключително опитен, помощник-машинистът само от няколко седмици има право да управлява влак под надзора и управлението на машиниста", обясни министърът.
В момента се вади лентата от автоматичната система. Така ще стане ясно точно с колко километра в час се е движил влакът преди инцидента.
Щетите по пътя между София и Варна се отстраняват с цел да се освободи пътя и да се пусне движението на влаковете.
"За другия път 2, който е към Варна, това ще стане в края на понеделник", посочи Данаил Папазов.
Генералният директор на БДЖ Христиан Кръстве също посочи, че най-вероятната причина за дерайлирането на влака е превишена скорост и неспазване на правилата.
На въпрос, дали е можело да стане още по-тежка катастрофа, заради намиращия се наблизо мост, той отговори положително.
"Можело е да стане национална трагедия, ако локомотивът и вагоните са паднали в реката. Не ми се мисли, какво би станало тогава", коментира Кръстев.
По отношение на това, дали ще има обезщетения за пострадалите пътници, Кръстев посочи, че ще получат обезщетения. Той не каза какъв ще е размерът им, но уточни, че обезщетенията и правилата в БДЖ са строго регламентирани.
Генералният директорът на БДЖ посочи още, че щетите за холдинга възлизат на около 2 млн. лева. Ще бъдат бракувани локомотивът и два от вагоните.
Водещи
-
Радослав Бимбалов: Влизаме в период на социнизъм
В България не се случи истинско прочистване на обществото от натрупаните преди 1989 г. нрави,...
09.11 | 18:00
-
Чужденци, нарушили пътните правила, ще плащат глобите си преди да напуснат Гърция
С нова цифрова система, която е свързана с митницата, ще се проверяват всички автомобили,...
09.11 | 17:40
-
Костадинов: Това правителство е обречено
Въпрос на време е да падне на фона на икономически сътресения, каза лидерът на "Възраждане"
09.11 | 17:00
Най-четени
-
Преди самоубийството: Тодор Славков разпределил имането си
Малък Тошко превел милиони от тайни сметки и прехвърлил баровските си имоти, ето на кого
09.11 | 16:00
-
Край на приказката! Росен Плевнелиев и Деси Банова разделени?
Преди няколко дни бившата манекенка си събрала багажа и напуснала семейното жилище заедн с...
09.11 | 12:20
-
Костадин Ангелов: Решението за особен управител гарантира сигурността на доставките на горива
Той коментира, че не е изненадан от атака на опозицията по темата и ги определи като „по-скоро...
09.11 | 11:40
-
Шефът на Американска търговска камара: Този бюджет ще бъде голям удар върху бизнеса
Особеният управител съгласуван ли е със собственика и със САЩ, коментира Иван Михайлов
09.11 | 14:30