Все още няма твърда версия за кататсрофата с влака в Калояновец 13.07 | 10:04
Не е ясно и кой от двамата машинисти е управлявал влака

"Засега няма определена твърда версия за причините за катастрофата с влака. Но повечето специалисти са категорични, че влакът се е движил с превишена скорост". Това каза в ефира на Нова телевизия министърът на транспорта Данаил Папазов.
Той посочи, че има вероятност инцидентът да е дело на човешка грешка.
"Всичко сочи към превишена скорост, навлизане в една от стрелките с по-висока скорост от допустимата за това място - 40 км. Това е най-новият път на НКЖИ, открит само преди 60 дни, с всички параметри на европейска железница. Няма никакви видими повреди по цялата контактна мрежа, по ж.п. Пътя", каза Папазов.
Все още не е ясно и кой е управлявал локомотива по време на трагичния инцидент.
"Машинистът е изключително опитен, помощник-машинистът само от няколко седмици има право да управлява влак под надзора и управлението на машиниста", обясни министърът.
В момента се вади лентата от автоматичната система. Така ще стане ясно точно с колко километра в час се е движил влакът преди инцидента.
Щетите по пътя между София и Варна се отстраняват с цел да се освободи пътя и да се пусне движението на влаковете.
"За другия път 2, който е към Варна, това ще стане в края на понеделник", посочи Данаил Папазов.
Генералният директор на БДЖ Христиан Кръстве също посочи, че най-вероятната причина за дерайлирането на влака е превишена скорост и неспазване на правилата.
На въпрос, дали е можело да стане още по-тежка катастрофа, заради намиращия се наблизо мост, той отговори положително.
"Можело е да стане национална трагедия, ако локомотивът и вагоните са паднали в реката. Не ми се мисли, какво би станало тогава", коментира Кръстев.
По отношение на това, дали ще има обезщетения за пострадалите пътници, Кръстев посочи, че ще получат обезщетения. Той не каза какъв ще е размерът им, но уточни, че обезщетенията и правилата в БДЖ са строго регламентирани.
Генералният директорът на БДЖ посочи още, че щетите за холдинга възлизат на около 2 млн. лева. Ще бъдат бракувани локомотивът и два от вагоните.
Водещи
-
Президентът: Само единни ще съхраним България в глобалния смут
Живеем на разлома между стария и новия свят, а Апостолът ни посочва изход от това изпитание
19.02 | 21:00
-
Астропрогноза за март: Какво да очакваме?
Задава се коридор на затъмненията, ретроградна Венера и ретрограден Меркурий
19.02 | 14:45
-
Снегът спира, хващат люти студове
В по-голямата част на страната утрото ще бъде с температури между минус 14 и минус 8 градуса
19.02 | 20:00
-
Миков: Жална му майка на този, който ще прави следващия бюджет
Заемите растат, а приходите на държавата намаляват
19.02 | 19:46
Най-четени
-
Борисов: Ние сме готови като партия да дадем 10%, но в момента пенсионния модел е счупен
"Четири години нищо, нито една постъпка. Бизнесът и работещите хора трябва да си направят...
19.02 | 09:45
-
Отбелязваме 152 години от гибелта на Апостола на свободата Васил Левски
Безспорен исторически факт е, че Васил Левски приключва земния си път на 6 февруари 1873 г. по...
19.02 | 10:15
-
Последно: Всички пенсии от 1 юли ще бъдат увеличени по швейцарското правило
Това заяви Деница Сачева след Съвета за съвместно управление
19.02 | 13:11