Все по-малко деца напускат училище поради нежелание 26.08 | 17:35
Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус
![Все по-малко деца напускат училище поради нежелание](http://inews.bg/pictures/244357_1004.jpg)
Броят на децата, напуснали училище поради нежелание, намалява прогресивно, както в началния, така и в прогимназиалния етап на основното образование. Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус на пазара на труда.
Това показват резултатите от проекта "Без звънец" на Министерството на образованието, младежта и науката. Идеята му е улесняване достъпа и засилване на мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст и учениците от началния етап на основното образование.
В проекта са участвали 7305 деца и ученици. Идеята е да се намали риска от ранно напускане на образователната система на децата. Обучени са и над хиляда учители, които да участват в идентифицирането на рискови фактори за ранно напускане на училище, както и са усвоили умения за планиране на дейностите с тези деца, уточняват още от образователното министерство.
Най-голям напредък се забелязва при децата, чиито родители имат основно образование, но това се дължи и на факта, че тази група е най-многобройна в сравнение с останалите. Почти няма деца със значителен напредък при родители, които нямат завършено начално образование.
Интересно е, че броят на деца със значителен напредък, чиито родители са дълготрайно безработни, е по-висок от този на децата, чиито родители са постоянно вкъщи (домакиня, учащи и пенсионери).
И в същото време броят на децата без напредък е най-голям отново в групата с родители, които са дълготрайно безработни, отчитат още от министерството.
Проектът е насочен и към разработването на мерки за подкрепа на деца в риск от ранно напускане на училище поради обучителни трудности. Изработен е модул към информационната система на образованието, която да даде възможност информацията за детето да бъде събирана и използвана от учителите с цел превенция на ранното напускане на училище.
От образователното министерство смятат, че е необходимо да бъдат осигурени методически насоки за учителите, с помощта на които да могат да се идентифицират възможно най-рано факторите, които биха довели до напускане на училище, както и да се дават насоки за преодоляване на специфични обучителни трудности.
Изключително ефективно би било приложение, което в зависимост от данните в профила на детето да определя дали съществува риска за напускане на училище в задължителна училищна възраст.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни
10.02 | 15:30