Все по-малко деца напускат училище поради нежелание 26.08 | 17:35
Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус

Броят на децата, напуснали училище поради нежелание, намалява прогресивно, както в началния, така и в прогимназиалния етап на основното образование. Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус на пазара на труда.
Това показват резултатите от проекта "Без звънец" на Министерството на образованието, младежта и науката. Идеята му е улесняване достъпа и засилване на мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст и учениците от началния етап на основното образование.
В проекта са участвали 7305 деца и ученици. Идеята е да се намали риска от ранно напускане на образователната система на децата. Обучени са и над хиляда учители, които да участват в идентифицирането на рискови фактори за ранно напускане на училище, както и са усвоили умения за планиране на дейностите с тези деца, уточняват още от образователното министерство.
Най-голям напредък се забелязва при децата, чиито родители имат основно образование, но това се дължи и на факта, че тази група е най-многобройна в сравнение с останалите. Почти няма деца със значителен напредък при родители, които нямат завършено начално образование.
Интересно е, че броят на деца със значителен напредък, чиито родители са дълготрайно безработни, е по-висок от този на децата, чиито родители са постоянно вкъщи (домакиня, учащи и пенсионери).
И в същото време броят на децата без напредък е най-голям отново в групата с родители, които са дълготрайно безработни, отчитат още от министерството.
Проектът е насочен и към разработването на мерки за подкрепа на деца в риск от ранно напускане на училище поради обучителни трудности. Изработен е модул към информационната система на образованието, която да даде възможност информацията за детето да бъде събирана и използвана от учителите с цел превенция на ранното напускане на училище.
От образователното министерство смятат, че е необходимо да бъдат осигурени методически насоки за учителите, с помощта на които да могат да се идентифицират възможно най-рано факторите, които биха довели до напускане на училище, както и да се дават насоки за преодоляване на специфични обучителни трудности.
Изключително ефективно би било приложение, което в зависимост от данните в профила на детето да определя дали съществува риска за напускане на училище в задължителна училищна възраст.
Водещи
-
Великобритания въвежда нови санкции срещу Русия
12.09 | 16:30
-
Военен дрон изплува на Северния плаж в Бургас
Районът наоколо е бил отцепен и впоследствие дронът е бил отнесен от военни експерти за...
12.09 | 16:15
-
Слънце в секстил Юпитер: Отварят се нови врати и възможности
Вижте как ще повлияе върху зодиакалните знаци
12.09 | 16:00
-
Двама братя са арестувани в София за наркотици и боен арсенал
Полицаите са намерили множество наркотични вества, вакуум машини и бойни оръжия със заличени...
12.09 | 15:45
Най-четени
-
Кантарджиев: Миналата седмица има с 5,45% увеличение на COVID случаите в сравнение с предходната
Коронавирусни инфекции е имало и ще има, напомни той.
12.09 | 09:59
-
"Маркет ЛИНКС": "Възраждане" губи подкрепа, "ДПС - Ново начало" доближава ПП - ДБ
Ниска избирателна активност при евентуални избори
12.09 | 10:26
-
Дебора: Изпитвам страх
Делото в Районния съд в града започна отначало и се води при закрити врати. Георгиев е обвинен...
12.09 | 11:15
-
Костадинов нарече медийната среда "фекална вода" след участие в БНР
Зад емоционалната реторика
12.09 | 10:15