Всяка десета жалба в КЗП – срещу магазин за хранителни стоки 06.05 | 10:21
Най-често цената на стоката на касата излиза различна от обявената

Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик” радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.
"Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. "Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. "Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт. "Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
Водещи
-
Пеевски: Правителството трябва да изкара пълен мандат
Според него оставката на председателя на Народното събрание Наталия Киселова не стои на дневен...
14.05 | 13:20
-
Изнудван от Нотариуса гръцки бизнесмен осъди Прокуратурата за 50 000 лв.
Какво стои зад делото и как гръцкият бизнесмен успя да докаже незаконно обвинение срещу себе...
14.05 | 13:10
-
Лидерът на ГЕРБ критикува кмета Терзиев за стачката в градския транспорт
Припомняне на предишни съвети
14.05 | 12:59
-
Търсят спасители за 9 неохраняеми плажа във Варненско
Постовете ще работят всеки ден от 8:00 до 18:00 часа през активния летен сезон
14.05 | 11:59
Най-четени
-
Костадинов към Киселова: Вие си позволихте да сте над Конституцията
"Най-лошото е, че не сте вие сама като личност, защото всички знаем, че го направихте, защото...
14.05 | 11:15
-
Радостин Василев: Ние от МЕЧ щяхме да подкрепим предложението на президента
" Ние от МЕЧ щяхме да подкрепим предложението на президента", каза Василев.
14.05 | 11:45
-
Пет уникални винени маршрута обещават различни вкусове и преживявания
На 17 и 18 май 17 бутикови винарски изби от Североизточна България ще отворят врати за пети...
14.05 | 10:59
-
Стачката на шофьорите оставя столицата без автобуси, трамваи и тролеи до обед
Мерки за облекчаване на ситуацията
14.05 | 09:15