Всяка десета жалба в КЗП – срещу магазин за хранителни стоки 06.05 | 10:21
Най-често цената на стоката на касата излиза различна от обявената

Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик” радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.
"Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. "Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. "Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт. "Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
Водещи
-
Васил Велев: Китай, Русия и Индия диктуват нов ред, а Европа и България са от грешната страна
Влизането ни в еврозоната ще бъде съпроводено с реализиран свръхдефицит, твърди икономистът и...
07.09 | 18:00
-
Натали Трифонова се подготвя за раждането
Хубавата синоптичка навлиза в деветия месец от бременността си
07.09 | 17:40
-
Пътят София-Русе е блокиран от недоволни заради водната криза в Плевенско
В Плевен и днес се провеждат протести
07.09 | 17:20
-
Денков: Ще е глупост, ако до месец, два опозицията представи кандидата си за президент
При нови парламентарни избори резултатът ще се промени, смята бившият премиер
07.09 | 17:00
Най-четени
-
Плевенчани пак на протест срещу безводието
В следобедните часове те отново ще блокират движението по главния път София – Русе при село...
07.09 | 10:00
-
Заместник-генерален секретар на НАТО е на посещение у нас
Радмила Шекеринска ще държи реч пред Атлантическия клуб
07.09 | 10:00
-
Близо 70 огнеборци се борят с пожара в Рила
07.09 | 11:20
-
Всеки трети българин старада от "ваканционен синдром"
завръщайки се на работа и към обичайния си ритъм на живот, се изпитва стрес
07.09 | 11:40