Всяка десета жалба в КЗП – срещу магазин за хранителни стоки 06.05 | 10:21
Най-често цената на стоката на касата излиза различна от обявената

Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик” радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.
"Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. "Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. "Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт. "Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
Водещи
-
Бонев: Такса "битови отпадъци" ще бъде повишена между 3 и 5 пъти
Ако досега за един апартамент в "Люлин" сте плащали 200 лв., от догодина едно четиричленно...
07.10 | 20:45
-
Заради авариен ремонт: Без топла вода и в "Дружба" 1
След като части от "Дружба" 2 останаха без топла вода заради планирания 90-дневен ремонт, днес...
07.10 | 20:30
-
"Стига лъжи" - младите лекари отново излязоха на протест
Акцията е организирана от инициативата "Бъдеще в България"
07.10 | 20:20
Най-четени
-
Лекар посочи, че COVID е в разгара си в България, разкри симптомите, по които да го различим от грипа
При малките деца COVID може да протече с някои по-нетипични и размити симптоми.
07.10 | 11:44
-
Кофите за боклук в "Люлин“ и "Красно село“ преливат
На сайта на СО има карта с разположението на големи сиви контейнери
07.10 | 11:30
-
Кметът на Несебър посочи виновниците за потопа в "Елените"
Нерегламентирани сметища – бомба със закъснител
07.10 | 12:15
-
Пепелянка ухапа пиян и умря от алкохола в кръвта му
Отровата на вечугото не оказала никакво влияние върху здравето на пострадалия, алкохолът я...
07.10 | 13:30