Всяка жена носи в чантата си прах за пране?! 19.10 | 13:15

Връчиха награди за утвърждаване на положителния образ на жените в рекламата

От iNews.bg

Всяка жена носи в чантата си прах за пране. Единствената тема за разговор между приятелки е как ухае омекотителят им. Сънищата на всяка домакиня са пълни със супи и полуфабрикати. Момичетата мечтаят да се разхождат по бельо под ръка с мъж, благодарни, че не им се налага да работят. Това са само част от стереотипите за жените, наложени от рекламните кампании.

Именно заради това информационното бюро на Европейския парламент в България организира кункурс за положителен образ на жените в рекламата и маркетинга. Страната ни е втората в ЕС, след Италия, която връчва такива отличия.

Едва четирима участници се конкурираха в две категории. Наградата за телевизионен продукт взе проектът на Jobtiger "50 интервюта с жени”, преборвайки конкуренцията на "Часът на мама” по bTV и "Investbook” на Bulgaria on air. В категорията рекламна кампания имаше две номинации, и двете на "УникредитБулбанк” - за два проекта от кампанията им "Истински герои” - "Моят личен банкер” и "Моята майка” като наградата взе първият проект. Главният оперативен директор на "УниКредит Булбанк” Андреа Казини изтъкна, че 70% от служителите и 50% от висшия мениджмънт на финансовата институция са жени.

"Доверието към жените помага на икономиката”, заяви евродепутатът Антония Първанова, която е председател на журито. Ако делът на жените в бордовете на компаниите се увеличи с 20%, това ще доведе до 10% ръст на печалбата за съответната компания и до 7% ръст на икономиката на държавата, изтъкна Първанова.

Клубът е момчешки, каза тя пред iNews. Необходими са законодателни промени на ниво ЕС, за да се промени това, защото явно няма да стане с добри намерения, обясни евродепутатът, визирайки квотите за жени във високите етажи на управление на компаниите.

Интервю с Антония Първанова, която е член на Комисията по правата на женитите и равенството между половете в ЕП, относно стереотипите в образа на жените в рекламите и медиите, неравното заплащане между двата пола и квотите очаквайте скоро в iNews!

Водещи

Най-четени