Глобяват радио с 42 хил. лв. за нарушения с рекламна игра 27.07 | 15:50

Глобата е след самосезиране на КЗК за разпространявано през септември 2009 г. рекламно съобщение за провеждане на промоционална игра

От Кремена Бедерева

Глобяват столична радио станция с 42 200 лв. за нарушения с рекламна игра, съобщават от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), в което е установено нарушение по чл. 29 от Закона за защита на конкуренцията от страна на "Радиокомпания Си.Джей" ООД и е наложена имуществена санкция на дружеството в размер на 42 200 лв.

Производството е образувано по самосезиране на КЗК по повод разпространявано през септември 2009 г. рекламно съобщение за провеждане на промоционална игра "7-те ключа на Радио NJOY", организирана от "Радио NJOY".

От рекламното съобщение става ясно, че играта продължава 7 седмици, като голямата награда е лек автомобил CitroenC-Crosser. За да заяви участие в играта, всеки желаещ трябва да изпрати sms на кратък номер 1707.

Комисията е счела, че играта е в състояние да изкриви слушателския интерес и да повлияе върху избора на радиостанция, мотивиран не от качеството на програмната схема, а от възможността за печалба.

Повишаването на слушаемостта на радиото чрез използване на непазарни методи може да изкриви търсенето на услугата и да повлияе негативно върху конкурентната среда.

КЗК е приела като недобросъвестно поведение от страна на Радиокомпания Си.Джей провеждането на хазартен тип игра без за целта да са получени необходимите разрешения по Закона за хазарта.

По този начин дружеството спестява разходи и си осигурява конкурентно предимство чрез използването на недобросъвестни търговски практики, включително приход от изпратените кратки съобщения.

Решението на ВАС е окончателно, съобщи пресцентърът на КЗК.

Водещи

Най-четени