Градският транспорт все по-зле! Двойно са намалели трамваите и тролеите 07.01 | 09:55

Броят на пътниците намалява, а колите – расте с бързи темпове

От iNews.bg

София расте, но пътниците в градския транспорт намаляват. С 10% по-малко пътници превозва градския транспорт в София, в сравнение с 2000 г., на фона на увеличеното население на града.

В началото на века 17 % от столичани се придвижват с автомобил в града. През 2014 г. колата е вече е ежедневен транспорт за 35% от жителите на София според данни на Центъра за градска мобилност.

Изграждането на метрото през последните години е причина за незначителен общ ръст на пътниците на публичния транспорт с процент и половина за 2014 г. На фона на увеличените пътници на метрото обаче наземният транспорт продължава да губи все повече и повече пътници.

Обновяването на автопарка не привлича хората, защото броят превозни средства намалява. Интервалите между автобусите и тролеите стават по-големи, а скоростта на придвижване все по-ниска, заради липсата на приоритетни бус ленти.

През последните 10 години в столицата не е построена нито една бус лента. След ремонтите тротоарите се смаляват, а пешеходците все по-често са принудени да изкачват и спускат лабиринтите на нови подлези, за да могат автомобилистите да минават безпрепятствено.

Според проучване на Центъра за градска мобилност само през последните 5 години хората, които ходят пеша до работното си място в София, са намалели с почти 30%.

Преди 5 години Столична община плаща 2,3 млн. лв. на международната компания, за да изготви експертен анализ и решения за трафика в София. След две години работа 40 международни експерти препоръчват на София да не строи нова автомобилна инфраструктура и дори да възпрепятства автомобилния трафик.

Дадени са предписания да обособят приоритетни бус ленти на всички ключови булеварди в центъра на града за сметка на автомобилните платна и да се гарантира бързото и точно движение на тролеите и автобусите. Пет години по-късно нито една бус лента не е построена.

През последните 20 години двойно е намалял броят на трамваите и тролеите в столицата. По някои линии интервалите стигат до 30 минути чакане.

Кметът на столицата Йорданка Фандъкова обясни пред bTV, че има бусленти там, където инфраструктурата го позволява.

Тя посочи още, че колите на градския транспорт се подменят, но няма как това да стане наведнъж.

Фандъкова даде отчет за ремонтите на пътните артерии в София. Тя увери, че движението по бул. "Черни връх" ще бъде пуснато от 30 август.

"Ще продължи подземното изграждане на метростанцията на ул. "Сребърна”. Ние вече ще имаме готовност към средата на годината да започнем и третия лъч на метрото, след като беше отворена и Оперативна програма "Транспорт”, съобщи тя.

По думите й предстои най-тежкият етап от изграждането на третия лъч на метрото. "Той ще преминава от театър "Зад канала” до ж.к. "Красно село”, като ще мине през центъра на София чрез подземен участък.

Ще бъдат създадени 7 нови метростанции.

"Бул. "Александър Дондуков” е в много лошо състояние. Целта ни е да запазим паветата, а в същото време да ги пренаредим и да ремонтираме изцяло тротоарите. Бул. "Витоша” ще бъде реконструктуиран в участъка от НДК до Южния парк", добави кметът.

Водещи

Най-четени